Springer till cykel.

Ainon

Trådstartare
Jag funderar på köpa en springer att ha på cykel för att kunna cykla på trafikerade vägar utan ett koppel i handen för att ta oss till nya skogsstigar i sommar.

Är det någon skillnad på de olika modellerna och märkena i hur bra de är?
Erfarenheter?

Har sett en modell som ett U närmast cykeln och en annan som bara en pinne ut vid sidan där kopplet sätts fast.

Tror inte hunden (15kg) är den som rådrar precis eller kastar sig efter något men kan kanske (?) vara endel tryck om hon ska ha sele (för jag antar att man använder sele med dessa?) och vill såklart inte flyga om hon någon gång kastar sig efter någonting 😅.

BF76617D-6D04-4DC4-9FD0-04A438DE53A6.jpeg
 
Jag har en sådan med u-form till vår beagle och vi hade samma när pappa hade strävhårig vorsteh.
Inte ens med två stora hundar kopplade till den har de lyckats välta cykeln (plötsligt dök det upp två skenande rådjur).
 
Jag har en sådan med u-form till vår beagle och vi hade samma när pappa hade strävhårig vorsteh.
Inte ens med två stora hundar kopplade till den har de lyckats välta cykeln (plötsligt dök det upp två skenande rådjur).

Då behöver jag nog inte oroa mig för det iaf om jag köper den modellen 😅
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 096
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 888
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Jag har tänkt börja cykla lite med min hund. Och har då tidigare haft henne i nosgrimma och hållt henne i handen. Men har nu tänkt att...
Svar
14
· Visningar
3 150
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 756
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp