Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

springspår?

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det så att 6:e-spår innebär att pålle har springspår?

Lillgrabben har fått den lottningen i sin volt (40 m tillägg) och har en lite orutinerad kust i loppet, så jag funderar på om det är dax att TRÄNA detta med springspår så att de inte kommer totalfel och långt efter redan i starten... :crazy:
TUR i oturen att kusken ifråga även sköter o kör en ponny so mägs av en A-tränare... :) Så att vi kan få bra hjälp menar jag! :)

M

malena1

6:e och 7:e spår innebär ju springspår så det är väl bara att sätta igång att träna nu då :).

J

Jena

Har han 6:e spår i loppet och ligger 40 tillägg så är det inte springspår!

Du menar väl om han har startnummer 6?
Om det är 6 hästar på volten är det springspår oavsett om det är man står på tillägg :)

När vänder man förresten upp med en shettis, det kan ju inte funka på kommandot ETT, för då lär de ju inte hinna fram till startdistansen :confused: :confused: :confused:

:idea: :idea:

/// Ghost

ameo

Trådstartare
Moderator
Nej, han har INTE spår 6 utan har nummer 9, varav SJÄTTESPÅR på sin volt!

Men vi ska träna det där med springspår ordentligt så att åtminstone kusken känner sig trygg i hur det fungerar. Det används ju inte sådär jätteofta inom ponnytravet...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6461 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Trav Alltså... Jag var på min första ponnytravsstart på nästan två år idag. Och jag är så j*vla besviken... Inte på hästen, inte på kusken...
Svar
12
· Visningar
1 319
M
Trav ja.. då va de anmält igen å me kom vi för en gång skull ;) start på arvika på tisdag spår 3 bakom bilen å ett stolopp så på förhand så...
Svar
1
· Visningar
627
Träning Min 5-åriga fbl korsning har totalt tagit över ledarskapet och jag vet inte alls var det har gått fel. Läs gärna min andra tråd här på...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 003
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar