”Springsteen har ett glastak att krossa”

"Unga tjejer hjälper till att förbereda tävlingarna, unga tjejer köar för att komma in och känner på kläder att köpa. Det är unga tjejer som – även om det finns en del killar som rider – skapar det breda intresset i sporten."
Enligt min erfarenhet är det här mest ett svenskt fenomen. På utländska tävlingar saknas det varken killar eller män i alla åldrar bland publik, ryttare eller funktionärer.

Gissar att J. E. fick en fribiljett till friends och hamnade i en främmande värld. Såg ett namn han kände igen och grep halmstrået för något måste han leverera hem till redaktion. Att alla som kan något om ridsport skulle avslöja hans okunskap brydde han sig inte om, eller förstod inte.

(Förlåt nu var jag lite elak)
 
Jag läste just "ponnypappans" orerande över att ingen FÖRSTOD Johan Esks krönika. Alla var bara dumma.
Suck
 
Nu har jag läst krönikan med "ponnypappans" glasögon och nej, den är fan inte klockren nånstans som han tycker.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De årligen återkommande internationella hästtävlingarna i Scandinavium inleddes på onsdagen. Först att rida in i arenan var juniorerna...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När häst och ryttare blir ett, och tillsammans får det svåra att se enkelt ut, då är ridsporten något mer. Då blir den ett bevis på vad...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: fejko
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För ett år sedan ingick Jessica Springsteen i det amerikanska OS-laget som gjorde upp om guldet i lagtävlingen med Sverige. Men när USA...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp