Sprintermästaren 2006

Sv: Sprintermästaren 2006

*kl*

Hur gör man nu i Halmstad?
Väderprognoserna utlovar sol, sol och åter sol!
Körs sprinklermästaren som vanligt ändå? :confused:
 
Sv: Sprintermästaren 2006

nix! min lillebrorsa (som jobbar extra på travet med "omvårdnad" :rofl: ) hälsar att allt är inställt! Går ej att hyra tillräckligt stora tankar för att släppa ner den mängd vatten över bana, hästar och publik som krävs för att det ska kunna genomföras! Fast ev kan det väl köras på lördag, då riskeras ju skurar iaf :idea:
Om nån ändå kommer och saknar vatten så lovar jag att fixa det :devil:
 
Sv: Sprintermästaren 2006

När jag kommer blir det alltid sol (i sinnet) ;)

Utom en gång, hade starthäst i sista loppet det året Drottning Sund vann... :eek:
 
Sv: Sprintermästaren 2006

*halar fram vattenslangen*

Har förresten legat på stranden 5 timmar idag, rekommenderar havet, 23 grader i midjedjupt vatten :love: (30 grader i strandkanten :eek: )
 
Sv: Sprintermästaren 2006

nix, jag är ljuuuvligt brun. det får du se i morgon! :)
Låg 4 timmar igår, är helt underbart här! :love:
Rida vid åtta och sen stranden!
 
Sv: Sprintermästaren 2006

*knapplån*

Har studerat startlistorna nu och jag går lite emot strömmen som tycks göra Frisky Bieffe till favorit.
Min vinnare i loppet är Smooth Moves, helt enkelt för att han tränas av en champion, körs av en annan champion och dessutom är vass från start.
Eller som vi säger i Örebro: Spets-slut-hämta-ut! :banana:
 
Sv: Sprintermästaren 2006

Jag tror på Jocose eller Rite on Track (om han går felfritt). Min outsider är Speeden. :D
 
Sv: Sprintermästaren 2006

:rofl: :rofl: jag tar solglasögon! :cool:

själv älskar jag ju Rite on Line-arna, så hejar självklart på Rite on Track! Min outsider får vara General Pointer (det är en högoddsare!), han stod ju hos oss som bäbis! :)
 
Sv: Sprintermästaren 2006

Lägesrapport:
Inte ett moln så långt ögat kan nå, inte en droppe regn på flera dar. Med en glass i min hand och i sandaler av plast sitter jag inomhus och svalkar mig... :o
stranden får vänta till imorrn, måste vila brännan lite... (och ge vitsippa en chans... :devil: ) Är runt 28 grader i skuggan...
 
Sv: Sprintermästaren 2006

Överraskande seger! men blev grymt impad av Jocose, som höll för det trycket som han gjorde! Tyvärr fick jag se loppet mitt från första sväng, då jag och min lille kusin åkte traktor innan och sen inte hann över (vad gör man inte för släkten!). Glömde solglasögonen hemma, så jag var tvungen att gå ifrån vitsippa en stund... :rofl:
 
Sv: Sprintermästaren 2006

:smirk: :D

Nåja, men väl en liten förbättring på den fronten, men som en kompis sa, det syns vem som jobbar inomhus...

Partyprinsessan PG har antagligen precis fallit in i sin skönhetssömn efter idogt festande i tre dagar, men jag passar på att tacka för trevligt sällskap och en rolig helg i Halmstad. Men Ulles cafe inte kan rekomenderas och personalen i vissa butiker i Halmstad har missat det är med service till kunderna... :eek: Dessutom var de lite långsamma... :angel:

Summering av helgen:
Sporten var strålande! En av de riktiga godbitarna var Camilla Highness som vi kommer att få se mycket mer av. :bow:

Det var massor av publik! :banana:

Vädret var underbart, det kan ha hänt någon gång att det gnälldes lite för att det varmt, och kanske var det lite kallt under vår ganska korta stund på stranden på fredagens förmiddag men det var faktiskt toppen!

Challe Berglund kan inte mycket trav.

Helgens groda kom från en svensk travbanas styrelseordförande och medlem av STC:s styrelse som hade fått sig lite innanför västen, han kom i samspråk med Stig H och följande konveration följde:
Han:- Du, Stig, det här med Sprintermästern är inte riktigt din grej va?
Stig bara tittade på honom en kort stund och sa sedan:- Jag har vunnit fem gånger... Sen gick han.

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Sprintermästaren 2006

Finns det någon som har så klockrena oneliners som SHJ?
Sen undrar man ju om Erik Adeilsson någonsin haft en sån storhelg där han haft så ofta marginalerna mot sig?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 290
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 989
Senast: Alexandra_W
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp