Sprudlande känslor för fel person.

Fast frågan i grund och botten är väl egentligen om det är värt att hoppa. Att lämna alltså.
Eller ska man bara låta detta blåsa över och inte göra något åt det..?
Bara tanken på att börja om igen känns ruskigt jobbig.
Givetvis är det bara jag som kan svara på det..
Vad är det du lämnar då, är det värt att stanna i?
 
Som jag ser det är en sådan avsikt lika meningslös och smått obegriplig som det där beslutet.

Jag avser varken att separera eller leva ihop, om man ser det långsiktigt. Det får tiden utvisa, helt enkelt. Däremot har jag inga planer på att separera inom överskådlig tid.

Ambition att leva tillsammans, känns nästan ännu värre. Som om det är ett projekt som kan "lyckas" eller "misslyckas". Jag ser inte så på relationer.

Då ser vi förmodligen olika på realtioner.
Inte sagt att en relation för mig är ett projekt.
Det kanske har att göra med mitt behov av att vända och vrida på allt som kan hända i framtiden.
Har svårt att leva i nuet.
 
Mot all vett och sans så skickade jag iaf ett sms idag.. :o

Man lever bara en gång eller vad säger man? :bump:
Så du vill inleda något med den där mannen innan du beslutar dig om hur du vill ha det i den realtion du är i?

Är det så klokt?
Inte sagt med några moraliska aspekter utan snarare för att jag ser det som en genväg förbi utvärderingen av din nuvarande relation. Den kommer du inte förbi. Oavsett hur du gör.
 
Min spontana tanke är att om jag fick veta att min sambo kände som du om en annan person och kontaktade denne i syfte att ta reda på vad som skulle kunna hända,( eller vad man nu ska kalla att du gjort,) skulle jag bli oerhört sårad..

hade jag varit du hade jag gjort slut med min sambo innan jag gick ännu längre med den andre
 
Det som skrämmer mig är att jag tydligen kunde få så otroligt starka känslor för någon som jag bara har träffat som snabbast en enda gång.

I förälskelse lägger man ofta omedvetet ut sina drömmar och förväntningar på den andre personen och "ser det man vill se". Din reaktion - att bli blixtförälskad i en person du inte alls känner - tyder på att det fanns en biologisk kemi (googla feromoner) och ett behov hos dig... det säger enormt lite om den här personen och hens egenskaper som potentiell partner.

Förälskelse kan vara underbart och en stark start på en relation. Men det har väldigt lite med kärlek att göra. Mer något i stil med att man blir jättesugen på glass ibland och knappt kan tänka på något annat, men det förståndiga jaget säger att man inte alltid kan få glass när man vill. Ja, fast lite starkare då.

Ja, förlåt, jag är väldigt krass och cynisk och gammal... Ibland ger man efter för glassuget och det blir väldigt gott och bra och lyckligt.
 
I förälskelse lägger man ofta omedvetet ut sina drömmar och förväntningar på den andre personen och "ser det man vill se". Din reaktion - att bli blixtförälskad i en person du inte alls känner - tyder på att det fanns en biologisk kemi (googla feromoner) och ett behov hos dig... det säger enormt lite om den här personen och hens egenskaper som potentiell partner.

Precis, i det här fallet tror jag att förälskelsen ironiskt nog har mer att göra med TS relation än den tredje parten.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 645
Senast: flera_00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp