Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag sprungit ett 5-kilometerslopp. Uppladdningen har ju inte blivit som jag tänkt mig eftersom jag skadade mig förra veckan, så sedan förra lördagen har jag inte sprungit något alls. Förra lördagen var det f.ö. också första gången jag sprang 30 minuter i ett sträck så jag kände mig inte helt förberedd.

Jag sprang hela vägen utom vid vätskekontrollen då jag fick sakta ner för att hälla i mig en mugg vatten. Efter vätskekontrollen sprang jag förbi den äldre gubben som jag hängt i hasorna sedan starten. Sedan höll jag jämna steg med en manlig lokalpolitiker från miljöpartiet. Även han hamnade så småningom efter mig och på upploppet passerade jag en kvinna som tappat orken.

På upploppet är det alltid en massa tjo och tjim, folk som hejar och musiker som spelar. Det sätter extra fart under fötterna så jag kramade ur det sista jag hade. Jag hade sällskap mot målet av en liten klunga och jag var först i mål av dem. Vid målgången var jag rätt slutkörd och fick vattnas rikligt av banpersonalen. En äldre, uppenbarligen rutinerad löpare, höll mig sällskap och småpratade lite om ditten och datten. Han noterade att jag inte mådde helt okej så det var väl också lite för att kolla att jag inte var helt väck i skallen.

Min tid blev 31 minuter och 44 sekunder. Det ska bli spännande att se resultatlistan och den filmade målgången. Jag kommer ju att hamna någonstans i den nedre halvan, återstår att se vilken placering det blir. Om jag sätter in mitt resultat i förra årets lopp hade jag varit nr 30 av 36 i damklassen.

Men på något sätt var det roligare förra året trots att jag då kom näst sist. Jag vet inte helt säkert vad skillnaden beror på.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 204
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp