Spruta 3 covid 19

MidnightSoul

Trådstartare
Hur mådde ni efter spruta 3, ni som har hunnit tagit den? Min 3:e närmar sig med stormsteg å mina vänner som fått 3:e har inte mått så bra efteråt.
 
Jag mådde sämre efter tredje än efter första och andra. Blev rätt så trött, hade sjukdomskänsla i kroppen och stel/ont i nack- och ryggmusklerna. Det höll i sig 1,5 dag ungefär så ingen större fara med andra ord :)
 
Tog tredje i fredags. Hade ont i armen i ca 24h. Ont i huvudet och lite sjukdomskänsla under dagen i lördags men släppte framåt kvällen.
 
Hur mådde ni efter spruta 3, ni som har hunnit tagit den? Min 3:e närmar sig med stormsteg å mina vänner som fått 3:e har inte mått så bra efteråt.
Kände ingenting alls, förutom litelite öm vid stickstället. Typ alla mina vänner och kollegor har sagt samma sak. Vet bara om en som var jättetrött i ett dygn efter sprutan, men som sen blev pigg och som vanligt igen.
 
Jag fick rätt jobbiga biverkningar. Mådde illa ett dygn, magen kraschade så jag kunde inte äta något på fyra dygn. Första dygnet var jag dessutom supertrött, så fast jag sovit 9 h på natten efter vaccineringen, sov jag ytterligare 2 h på eftermiddagen (exakt 24 h efter vaccinet) och sen 9 h igen på natten.

Jag tycker dock att det är så värt besvären, nu när jag hör bekanta insjukna i covid-19 efter två sprutor och verkligen inte må bra (de hann inte ta spruta 3 innan insjuknande).
 
Tog min tredje Pfizer i fredags.
Det som jag märkte, och inte fick från dom två första, är att det blev en röd svullnad runt sticket. Påminde om ett större bromsbett i utseende. Och det kliade något enormt. Hade så fram till igår och nu är det röda borta och jag är pyttelite öm om jag trycker på området.

Sen fick jag ont i vissa leder, framförallt i fingrarna under några dagar. Detta fick jag även av dom andra två sprutorna.

Tycker tredje var mildas, vid dom två första fick jag även ont i överarmen, påminde om träningsvärk. Inget sådant den här gången.
 
Har fått tre doser med Pfizer. Efter tredje så var jag öm i armen i typ två dygn och så kände jag mig stel i nacken och axlarna dagen efter sprutan. Blev inte så trött som jag blev av tvåan.
 
Tog min igår, ganska precis ett dygn sedan. Var öm i armen igår och idag när jag vaknade kände jag mig ganska matt och lite överkörd, nu har jag lite typ feberkännsla kvar i kroppen, känner mig inte helt på topp och har fortfarande ont i armen. Inget värre än att jag kan jobba som vanligt, men det kanske inte blir något längre träningspass med hästen efter jobbet just idag ;)
 
Jag fick feber med tillhörande frossa ganska exakt 12 timmar efter 3e sticket
Tog en naproxen och vetevärmare till sängs
Natten efter vaknade jag varje gång jag rullade till den axeln (favoritsidan att sova på)
Efter det ingenting
Pfizer x2 i somras, nu Moderna
 
Jag som blev tvärdålig av de båda första, mådde förhållandevis ok efter den tredje. Trött och huvudvärk i något dygn men fullt fungerande.

Har triss i vaccin. Pfizer i tredje.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 941
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
2 965
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp