Spruta 3 covid 19

Fick min tredje dos Pfizer igår vid 10.20.
Idag har jag ganska ont i armen samt lite ont i kroppen/ryggen, men annars mår jag hyfsat bra!

(Efter andra dosen blev jag ganska risig, feber och ont i kroppen.)
 
Om jag minns rätt så hade jag ont i armen och i armhålan (lymfknutan) efter första sprutan. Efter den andra så kunde jag t.o.m sova på armen under natten, bara lite öm. Nu efter den tredje så är det ömt i området när jag vidrör och rör på armen.
Inte så illa :up:
 
Jag hann få covid nu precis (för första gången) innan jag hunnit ta spruta 3. Det skulle ha gått 5 månader 10/2. Hittar bara att jag ska ha blivit helt frisk innan jag tar sprutan, känner ni igen det? Testar att fråga här men kanske borde frågat i den andra tråden istället? :)
 
Surar nu över mer ont i armen, armhålan, ledvärk och feber. Men hoppas att det med mycket vila går bort till imorgon :)

Körde ju på med flytt och bära grejer några timmar mitt på dagen också, tror inte det påskyndade mitt bättre mående :angel:
 
Ska ta min tredje på måndag, är lite orolig på hur det kommer att bli :crazy: har varit frisk från Covid nu i ca två veckor så tänkte att jag skulle posta lite ytterligare...

De tidigare två moderna, första väldigt ont i sovarmen (dålig sömn) andra som höggs in i armen av en gammal distriktsläkare kände jag ingen ting av. Så förhoppningsvis reagerar jag inte så mycket.
 
Tycker kanske att den mjuka, ömmande tennisbollen i min armhåla kan ta och försvinna nu, orimligt 😂 (även om den bara syns jämfört med andra armhålan)

0D85D7ED-D3CD-4D56-A7D3-F122772714D5.jpeg


Tredje dosen i onsdags, lite öm och seg fortfarande, lite ledvärk. Men feber borta och svettas inte riktigt floder längre 😅
 
Fick min tredje Pfizer i torsdags. Avslöjar nu min "goda" arbetsmoral inför hela Buke; jag hoppades på att få lite så där lätt feber så att jag skulle kunna stanna hemma från jobbet på fredag och hänga i soffan under en filt.
Kände noll och intet förutom öm arm. Gick till jobbet och jobbade till och med över (på en fredag?!), så lite moral har jag kanske trots allt :angel:
 
Fick min tredje Pfizer i torsdags. Avslöjar nu min "goda" arbetsmoral inför hela Buke; jag hoppades på att få lite så där lätt feber så att jag skulle kunna stanna hemma från jobbet på fredag och hänga i soffan under en filt.
Kände noll och intet förutom öm arm. Gick till jobbet och jobbade till och med över (på en fredag?!), så lite moral har jag kanske trots allt :angel:
Jag funderade jättelänge vilken veckodag jag skulle ta tredje sprutan. Skulle jag planera för att ta sprutan på en fredag och få biverkningarna på helgen eller skulle jag ta sprutan någon annan dag och ”få” en sjukdag? Det slutade med att jag tog sprutan på en söndag och det bara blev så pga annan sjukdom och covidkarantän.
 
Jag funderade jättelänge vilken veckodag jag skulle ta tredje sprutan. Skulle jag planera för att ta sprutan på en fredag och få biverkningarna på helgen eller skulle jag ta sprutan någon annan dag och ”få” en sjukdag? Det slutade med att jag tog sprutan på en söndag och det bara blev så pga annan sjukdom och covidkarantän.
Jag ville boka en fredag, av just den anledningen att jag då kunde vila under helgen. Med spruta nummer två låg jag på soffan hela dagen efter. Men det fanns inte så många lediga tider, och ingen fredagstid i veckan jag ville ha alls, så det fick bli en tisdag. Tack och lov fick jag bara lite ont i armen och kunde köra på som vanligt :up: !
 
Jag hann få covid nu precis (för första gången) innan jag hunnit ta spruta 3. Det skulle ha gått 5 månader 10/2. Hittar bara att jag ska ha blivit helt frisk innan jag tar sprutan, känner ni igen det? Testar att fråga här men kanske borde frågat i den andra tråden istället? :)
Jag fick också covid när jag skulle tagit min tredje dos, vårdcentralen rekommenderade mig att vänta en månad innan jag tog sprutan.
Vilket jag gjorde i torsdags, pfizer alla tre gånger.
Fick 24 h efter sprutan frossa, feber 38,6, kraftig huvudvärk och va helt däckad under dagen, klev inte ens upp för att äta. 2 dygn efter sprutan svullnade lymfkörtlarna och idag dvs 3 dygn efter sprutan har jag fått nässelutslag och klåda lite överallt på kroppen.

Vet inte om det hänger ihop med att jag tog sprutan så nära inpå sjukdomen, eller om det beror på att sköterskan lyckades sticka hål på en blodåder så jag blödde en hel del. Eller om jag hade fått dessa biverkningar ändå.

Fick inga biverkningar alls av tidigare sprutor.
 
Jag fick också covid när jag skulle tagit min tredje dos, vårdcentralen rekommenderade mig att vänta en månad innan jag tog sprutan.
Vilket jag gjorde i torsdags, pfizer alla tre gånger.
Fick 24 h efter sprutan frossa, feber 38,6, kraftig huvudvärk och va helt däckad under dagen, klev inte ens upp för att äta. 2 dygn efter sprutan svullnade lymfkörtlarna och idag dvs 3 dygn efter sprutan har jag fått nässelutslag och klåda lite överallt på kroppen.

Vet inte om det hänger ihop med att jag tog sprutan så nära inpå sjukdomen, eller om det beror på att sköterskan lyckades sticka hål på en blodåder så jag blödde en hel del. Eller om jag hade fått dessa biverkningar ändå.

Fick inga biverkningar alls av tidigare sprutor.

Hittade också något om 1 mån, tror det var hos Kry. Läskigt! Jag har reagerat lite på första o mindre på andra men har försökt boka så jag kan ta det lugnt efter. Ska tänka extra på det denna gången då!
 
Jag tog min tredje spruta igår, första två Pfizer, igår modena. Bara en halv dos dock, för den innehåller visst mer virus än Pfizer eller något liknande. Öm i armen,men inget annat, så här 1,5 dygn efter. Och med en värktablett så har jag typ inte ont alls. Däremot är jag varm, men det kan lika gärna bero på min alldeles för varma lägenhet, jag kommer ärligt talat inte ihåg senast jag hade feber.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 942
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
2 966
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp