Spruta 3 covid 19

Hittade också något om 1 mån, tror det var hos Kry. Läskigt! Jag har reagerat lite på första o mindre på andra men har försökt boka så jag kan ta det lugnt efter. Ska tänka extra på det denna gången då!

Delvis kl…
Har också fått covid just innan det var dags för dos 3. Finns det fler källor på att man ska vänta en månad innan booster? Läser mest en massa om att man ska ta dos 3 asap.
 
Delvis kl…
Har också fått covid just innan det var dags för dos 3. Finns det fler källor på att man ska vänta en månad innan booster? Läser mest en massa om att man ska ta dos 3 asap.
Helt utan vetenskaplig källa - jag läste i Aftonbladet (?) att det var lämpligt att vänta 2-3 (?) månader efter sjukdom, vilket låter rimligt tycker jag 😅
 
Helt utan vetenskaplig källa - jag läste i Aftonbladet (?) att det var lämpligt att vänta 2-3 (?) månader efter sjukdom, vilket låter rimligt tycker jag 😅
Vet inte vad som stämmer, men enligt min vårdcentral så har jag ett fullgott skydd mot sjukdom i tre månader efter jag genomgått en infektion av Covid 19, men det va safe att vaccinera sig en månad efter infektionen.
 
Delvis kl…
Har också fått covid just innan det var dags för dos 3. Finns det fler källor på att man ska vänta en månad innan booster? Läser mest en massa om att man ska ta dos 3 asap.
Håller med dig. Mitt ex tog sin tredje spruta typ en eller kanske två veckor efter hon var sjuk i covid. Jag tyckte det var nära inpå men har också läst att man kan ta den när man ”känner sig frisk”… Jag tror (faktiskt) att hon kollade upp det med vården innan hon tog sprutan också.
 
Om vaccin efter covid.

https://www.folkhalsomyndigheten.se.../fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/
D4B7482C-68E9-4E93-B217-B98237DD4778.png
 
Jag fick Moderna i söndags vid 15. Muskelvärk i andra armen (?) och öm på stickstället dagen efter. På måndagkvällen lite feber och allmänt hängig. Borta på tisdagen. Men nu har det börjat klia lite och rodnaden runt stickstället har ökat i omkrets. Ritat med bläckpänna, fick inte med rodnaden på bild.
Kan inte minnas att Pzifers kliade.
20220209_150804.jpg
 
Jag var bara lite öm i armen efter tredje sprutan i kanske 12 h max. Kände mig lite sådär efter första sprutan i ca 48 h (som man känner när man håller på att bli dålig) samt ont i armen. Andra sprutan hade jag bara ont i armen. Så, jag kände av tredje sprutan minst. Fick Pfizer alla tre gånger.
 
Tog dos 3 (moderna, moderna, pfizer) för ganska precis 9h sedan. Muskelvärk har stadigt ökat sedan dess, men långsamt och nu känns det som att jag fått ett rejält knytnävsslag på överarmen. Börjar även nu känna mig lite krasslig, men kan lika gärna vara för att jag är trött, så jag har tagit 2 Alvedon och ska försöka sova igenom en eventuell feber.
 
Hur kommer det sig att vissa får Pfizer alla tre sprutorna medan andra får moderna som nr 3? Är det beroende på region?

Jag fick Pfizer tredje gången eftersom jag bad om det. Eftersom jag fick kraftiga utslag efter första och det sedan fungerade skapligt efter andra så var det dumt att byta och riskera ny reaktion.

Sedan tror jag att de under 30 år aldrig får Moderna (mer än ev de som hann få första sprutan innan Moderna stoppades för personer under 30 år),
 
Hur kommer det sig att vissa får Pfizer alla tre sprutorna medan andra får moderna som nr 3? Är det beroende på region?
Det beror nog på region/vaccinställe. När jag visade mitt kort med två stycken omgångar Pfizer, berättade sköterskan för mig att det hade visat sig mer effektivt med Moderna som booster. Hon frågade om det var okej att byta, så jag antar att jag hade kunnat få Pfizer igen om jag hade tackat nej till Moderna.
 
Fick tredje dosen i torsdags, Pfizer samma som tidigare. Fick samma symptom som tidigare också. Lite öm i armen men brutal trötthet under fredagen. Helt bedövande trött. Känns bra idag.
 
Hur kommer det sig att vissa får Pfizer alla tre sprutorna medan andra får moderna som nr 3? Är det beroende på region?
Jag tog min tredje spruta (Pfizer) i onsdags och då hade sjuksköterskan på vårdcentralen egentligen tänkt ge mig Moderna men hon frågade hur jag hade mått efter de första två sprutorna och när jag sa att jag mådde sämre efter andra så ändrade hon sig och sa att hon ville ge mig Pfizer för att Moderna oftare ger kraftigare reaktioner.

Med facit på hand är jag extremt tacksam för det, för hade jag mått sämre än vad jag gör nu vet jag inte vad jag hade gjort. Första sprutan kände jag bara lite ont i armen och väldigt, väldigt trött på eftermiddagen dagen efter, men det var min första jobbvecka efter sommarsemestern, så vet inte om det var det som spelade in också. Jag hade kanske varit trött ändå. Andra sprutan fick jag lite feberkänsla och ont i huvudet på natten efter sprutan som höll i sig en bit in på nästföljande dag, men det kändes bättre till kvällen.

Efter tredje sprutan kände jag först ingenting alls. Lite öm i armen på kvällen, sov bra. Kändes helt okej på morgonen igår. Sen var det som att någon bara slog undan benen på mig och jag det kändes som en riktig rejäl influensa med frossa och feber. Fruktansvärt ont i armen, en brännande känsla ner i armhålan. Nu är feberkänslan borta, men känslan i armen är kvar och det är fruktansvärt. Känns inte svullet, men fruktansvärt ömt och liksom "bränner", ser inget rött dock. Den tredje sprutan sattes lite längre bak mot ryggen eller hur jag ska säga än de andra två som sattes mitt på överarmen, vet inte om det är det som gör att det strålar längre ner. Men det är inte direkt ömt på själva sticket nu.
 
Tog spruta tre i onsdags eftermiddag, Moderna för tredje gången. Hade lite ont i armen igår, annars inget. Idag känner jag inte något 😁
Sambon tog också sin tredje samtidigt som mig, Pfizer.
Han blev lite slö och febrig igår, men han är ju en man 🙄😁
 
Jag fick en tredje spruta av Moderna för en vecka sedan. Inga överraskningar alls, utan samma biverkningar som vid tidigare doser. Lite domning och myrkrypningar kort efter sticket, sedan öm i armen framåt kvällen. Väldigt trött med vag sjukdomskänsla, snuva, ont i kroppen och dålig matlust i ett par dagar. Det klingade av ganska fort och på fjärde dagen efter sticket så var jag som vanligt.
 
Jag tog tredje sprutan igår. Fick Moderna, de två tidigare doserna har jag fått Pfizer. Jag mår bra, men har mer ont i armen än tidigare, som någon slagit mig på överarmen ungefär. Vaknade några ggr inatt då jag lade mig på armen och det gjorde ont. Minns inte att det var så vid tidigare doser.
 
Ni som fått svullna lymfkörtlar/ont i armhålan efter sprutan, hur länge har det hållit i sig? Jag tog min spruta onsdag lunch och har haft jätteont sen i torsdags förmiddag. Förvisso hanterbart med Ipren men det första det går ur kroppen värker/svider/bränner det utav helvete igen. Hade inte den biverkningen alls med de två tidigare sprutorna. Syns inget för blotta ögat men gör ont.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
373
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 963
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
2 972
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp