Spruta 3 covid 19

Ni som fått svullna lymfkörtlar/ont i armhålan efter sprutan, hur länge har det hållit i sig? Jag tog min spruta onsdag lunch och har haft jätteont sen i torsdags förmiddag. Förvisso hanterbart med Ipren men det första det går ur kroppen värker/svider/bränner det utav helvete igen. Hade inte den biverkningen alls med de två tidigare sprutorna. Syns inget för blotta ögat men gör ont.
På andra sprutan satt de i 10-14 dagar, men kändes bara första veckan.. sen var jag bara svullen. På tredje ungefär 5 dagar.
 
Dottern testade positivt för Covid i onsdags, har fortfarande symptom. Nu har hon tid för boosterspruta (3:an) den 24 men ska ju inte ta den så tätt inpå komstaterad infektion. Men hon behöver den för att kunna resa..... Är det farligt att ta spruta 3 så tätt ipå eller är det mest en fråga om att inte slösa vaccin när man förmodligen redan har viss immunitet?
 
Dottern testade positivt för Covid i onsdags, har fortfarande symptom. Nu har hon tid för boosterspruta (3:an) den 24 men ska ju inte ta den så tätt inpå komstaterad infektion. Men hon behöver den för att kunna resa..... Är det farligt att ta spruta 3 så tätt ipå eller är det mest en fråga om att inte slösa vaccin när man förmodligen redan har viss immunitet?
Jag hade inte vågat. Vad säger sjukvården?
 
Hon vågar inte fråga eftersom de då kan stoppa sprutan och därmed resan. Rör det sig enbart om en praktisk grej är det ju ingen fara..... Men vi vet inte.
Tycker att det - överallt - står att man måste vara symtomfri vid vaccinationstillfället. Om man då har symtom idag, känns det väl rätt tveksamt att man är symtomfri om tre dagar? Som sagt, jag hade absolut velat vänta ett par månader eller så.
 
Tycker att det - överallt - står att man måste vara symtomfri vid vaccinationstillfället. Om man då har symtom idag, känns det väl rätt tveksamt att man är symtomfri om tre dagar? Som sagt, jag hade absolut velat vänta ett par månader eller så.
Ja, men beror den rekommendationen på att vaccinet inte har samma effekt eller rentav blir lite bortslösat, eller beror det på risker? Att man typ blir överdoserad? Googlar jag så tycks där inte finnas risker - många vet ju inte att de haft Covid när de tar sin booster....

Hon vill ju inte hoppa av en dyr och mycket efterlängtat långresa.....
 
Ja, men beror den rekommendationen på att vaccinet inte har samma effekt eller rentav blir lite bortslösat, eller beror det på risker? Att man typ blir överdoserad? Googlar jag så tycks där inte finnas risker - många vet ju inte att de haft Covid när de tar sin booster....

Hon vill ju inte hoppa av en dyr och mycket efterlängtat långresa.....
Igår så någon expert på p4 att det inte behövs vänta mellan sjukdom och tredje sprutan. Bara person var symtomfri vid tillfället.
 
Ja, men beror den rekommendationen på att vaccinet inte har samma effekt eller rentav blir lite bortslösat, eller beror det på risker? Att man typ blir överdoserad? Googlar jag så tycks där inte finnas risker - många vet ju inte att de haft Covid när de tar sin booster....

Hon vill ju inte hoppa av en dyr och mycket efterlängtat långresa.....
Jag tänker att det i alla fall inte kan vara farligt att ta sprutan för nära inpå att man haft covid, med tanke på att det säkert är väldigt många människor som haft lindrig covid utan att veta om det?
 
Tog dos 3 i lördags, då Pfizer , haft Morderna som dos 1 och 2. Ingen biverkning vad jag utöver öm i armen. Dom förra doserna fick jag lite frossa efter, haft ganska tur gällande biverkningar.
 
Dottern testade positivt för Covid i onsdags, har fortfarande symptom. Nu har hon tid för boosterspruta (3:an) den 24 men ska ju inte ta den så tätt inpå komstaterad infektion. Men hon behöver den för att kunna resa..... Är det farligt att ta spruta 3 så tätt ipå eller är det mest en fråga om att inte slösa vaccin när man förmodligen redan har viss immunitet?

Funkar inte bevis pa genomgangen infektion for resan dock?
Manga lander accepterar infektion inom 6 manader som likstalld covid status som vaccinering

Jag forstar det som sa att man inte ska ta en spruta for nara infektion eftersom immunforsvaret redan ar upptaget nog med att bekampa och lara sig av infektionen - sen hur allvarligt det ar/vilka eventuella risker som medfoljer har jag noll koll pa
 
Funkar inte bevis pa genomgangen infektion for resan dock?
Manga lander accepterar infektion inom 6 manader som likstalld covid status som vaccinering

Jag forstar det som sa att man inte ska ta en spruta for nara infektion eftersom immunforsvaret redan ar upptaget nog med att bekampa och lara sig av infektionen - sen hur allvarligt det ar/vilka eventuella risker som medfoljer har jag noll koll pa
Ja, fast hon tog ett självtest hemma, som visade positivt, och det går inte att använda som bevis på flygplatsen.....
 
Ja, fast hon tog ett självtest hemma, som visade positivt, och det går inte att använda som bevis på flygplatsen.....

Kanske kan vara lattare att ordna ett ordentligt certifikat beroende pa hur den processen ser ut - har far jag ett automatiskt efter att jag har registrerat ett positivt resultat.
Jag skulle inte chansat pa att vaccinera mig om jag fortfarande var i smittspridningsfonster, oavsett om jag hade symptom eller ej
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
2 957
Senast: Linda_A
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 527
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 361
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp