Spruta gräs - det är krig nu!

Just gräs är ett elände, överallt. Det växer sig in nära, nära alla andra växter och det går inte att få bort allt utan att samtidigt rycka upp de plantor man vill ha kvar. Jag erkänner att jag nog slarvat med oGRÄSrensning en tid och nu är det för sent. Kunde jag börja från scratch skulle jag ha hökögon och rycka vartenda grässtrå innan det fick fäste.
 
Jag har sett folk i närområdet som skänker bort lite dammig halm i köp- och säljgrupper för häst på FB och även de som söker halm och då får napp från folk som säljer i småbal.
Mmm tror mitt närområde är för stadsbetonat för det, har aldrig sett sådant ute. Småbal är i det närmsta mytiska företeelser här.
 
Jag hade lagt ut frågan i en lokal FB grupp. Halm från djurbutik är svindyrt.
Fast lokalt här finns bara små hus :cautious: och en del stora hus, och ett kollektivstall eller två (som inte hade någon halm så långt ögat nådde när jag var där sist).
 
Hjälp :laugh:
Vid köp av under 10 balar är priset 100:- / bal Min köp 300:-
Då blir ju en rundbal om 200 kr billigare. Tyvärr skulle jag inte ha någonting annat i trädgården än den i så fall. :rofl:
(vilket i essens är 10 småbalars effekt också)

Verkar som att granngårdens 20 l 65 kr är ett riktigt klipp. Nära med.
 
Hjälp :laugh:
Vid köp av under 10 balar är priset 100:- / bal Min köp 300:-
Då blir ju en rundbal om 200 kr billigare. Tyvärr skulle jag inte ha någonting annat i trädgården än den i så fall. :rofl:
(vilket i essens är 10 småbalars effekt också)

Verkar som att granngårdens 20 l 65 kr är ett riktigt klipp. Nära med.
100 kr per småbal? Det är svindyrt.
Halm brukar kosta 1.10-1.50 kr kg, så betalar 15 kr för en småbal.
 
Hjälp :laugh:
Vid köp av under 10 balar är priset 100:- / bal Min köp 300:-
Då blir ju en rundbal om 200 kr billigare. Tyvärr skulle jag inte ha någonting annat i trädgården än den i så fall. :rofl:
(vilket i essens är 10 småbalars effekt också)

Verkar som att granngårdens 20 l 65 kr är ett riktigt klipp. Nära med.
skitdyrt.
Finns massor med halmspill på gårdar. Gör ett nytt försök. Papperstrimlor från kontor kanske går att få tag på. Eller klipp själv.
 
Är det vanligt gräs, eller kan det vara kvickrot? Är det kvickrot så skulle jag gräva ut ordentligt och rensa ut minsta lilla rotbit eller om det är riktigt illa byta jorden i jordgubbslandet. Därefter ordentliga rabattkanter oh täcka mellan plantorna. Rensa allt smått som kommer upp en till två gånger i veckan.
Både ock!
Det blir ingen utgrävning. Området är väl på 300 kvm som är uppdelat i 9 st sektioner med rabattkanter, plus att det är ett litet växthus och några pallkragar på den ytan också. Energin finns inte för att rensa allt det 1-2 ggr/veckan. Finns det inget enklare än att gräva upp plockar jag hellre bort rabattkanterna och klipper skiten med gräsklipparen så det i alla fall blir jämt och snyggt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Löss
  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp