zask

Trådstartare
Jag undrar om någon har erfarenhet av en katt som spyr regelbundet. :confused:
Min kisse har den senaste veckan/två veckorna börjat spy, nästan dagligen. Han äter och dricker och går på toa som vanligt och är dessutom piggeling och springer hoppar och leker med sin bror.
Ibland är det bara saliv(genomskinligt)och ibland är det mat i spyan. De har varit lite olika matsorter den senaste tiden och jag funderar på om det kan vara det :confused: :confused:

Är det någon som har sett något liknande?? :confused:
 
Min katt blir bara dålig i magen (nr två luktar RIKTIGT giftigt) om jag växlar matsort...
Men kräk regelbundet med galla.. fast ändå pigg... jag skriver som jag skrev i ngn liknande tråd:
Jag har en bekant vars hund fick dessa symptom. Det visade sig vara magsår, förmodligen orsakat av parasitangrepp vid avmaskning...
Kontakta vet!
 
En av mina katter kräktes regelbundet oftast efter han ätit, då kom all mat upp + en massa saliv. Åkte med honom till vetrinären där det konstaterades att han hade foderalleri samt medfött fel i magtarmkanalen.
Vi fick ett lättsmält foder med från vet. + att han äter små portioner flera gånger om dagen och har aldrig varit piggare och gladare än vad han är nu. Spyr ytterst sällan. Ta och kontakta vetrinären det tycker iaf jag.
 
Ok, ja nu har han slutat bara för att jag skrev här :o men jag ska iakta honom ett par dagar till och om han börjar igen så åker jag direkt....
 
Min kisse spydde när han var lite varje dag. Åkte in och han hade foderallergi. Han fick äta en speciell mat ett bra tag (han gillade den inte :D ) Efter ett tag så växte detta bort och nu kan han äta allt :)
 
har du tänkt på att hon karnsje spyr upp sina hårbollar?
det gör mina katter då och då,några gånger till och med varje dag.
då ger jag hear boll controll foder,och dom bajsar ut håret istället
 
Jo jag funderade lite på det men kan dom verkligen spy varje dag för det helt plötsigt :confused: :confused: :confused:
 
Nej, det är knappast hårbollar som du beskriver det. Hårbollar ser du dessutom, om du plockar isär kletet lite.

mandalaki
 
Nej, det här är bara vätska det som han spyr upp, och ibland är det brunt...lite som om det kommer från andra hållet.... :crazy:
 
Det kan vara som du skriver: att du bytt foder för ofta den senaste tiden. Kattmagar kan vara känsliga för sånt.

Om jag var du skulle jag åka till veterinär om han börjar kräkas igen. Och ge ett bra foder utan att byta.

mandalaki
 
Jo jag har lyckats få tag på det vanliga och ska hålla mig till det nu mera, det har hänt förut att jag hamnat i affärer där den varit slut/inte sålt den maten jag brukar ge och då har det funkat men han har blivit en känsligare kisse med åren kanske....Han är under bevakning :)
 
om det är vätska bara så är det inte hårbollar.
då borde du nog ringa och rådhöra dig med veterinären
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 107
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
674
Senast: Marvin
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 059
Senast: amsway
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp