Bukefalos 28 år!

Spymasaker

A

adore

Ena kissen kom upp på bordet när jag satt och skrev lite saker. Rätt som det är så spyr hon. Då kommer andra katten upp på bordet och är nyfiken. När hon luktar på spyan så börjar hon hulka och hoppar rast ner.
Då spyr den första katten 2 ggr till.
Börjar ju undra vad hon ätit.

Sen när jag torkat upp alla spyor så börjar den andra spy i fönstret. En stor spya på glaset, fönsterbrädan, elementet(!!) och på golvet.
I hennes spya var det rester från ett nyätet blomblad.
Tänkte först att det måste varit fel på kattmaten men de äter inte samma sort så antagligen sympatispydde den andra katten, när hon märkte att den första spydde, eftersom hon åt blomblad.
Hoppas det inte är något allvarligt men de har inte spytt mer nu...
 
usj,stackars kissarna.
inge roligt när dom får spy attacker.
hoppas dom mår bättre nu
 
det är ingen farlig blomma så det var säkert inte därför hon spydde (iaf den ena).

de mådde bra efteråt och gör det fortfarande men det var lite konstigt att de spydde bägge två precis efter varandra.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 944
Senast: Alexandra_W
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 695
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 878
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp