Spyr av omedveten stress?

Suzette

Trådstartare
Jag vaknar ofta mitt i natten av att jag drömmer konstigt, kallsvettas, skakar och mår extremt illa. Det slutar oftast med att jag sitter 1-2 h framför toaletten, spyr och somnar omvartannat. Det hände för ca en timme sen och jag är så hemskt trött på det.

Börjar introduktionen på ett nytt jobb imorgon men har inte varit nervös alls, men när jag vaknade nu blev jag tvungen att kräkas. När detta hänt tidigare har det varit i situationer då jag naturligt sett BORDE varit nervös/orolig men inte varit det (ex. Innan anställningsintervju, tenta, inför veterinärbesök M.m)... Förrän jag sover. I början vaknade jag med halsbränna, nu med illamående. Känner mig också väldigt yr ganska ofta, blir ibland tvungen att hålla i mig för att inte tappa balansen. Jag har även sedan några veckor tillbaka börjat bli väldigt åksjuk och kallsvettas. Detta har inte hänt förr. Jag har uteslutit graviditet.

Är det någon annan som har det som jag eller som har någon tanke om vad illamåendet och yrseln kan bero på? :( Tips om vad jag kan göra för att förebygga illamåendet, framförallt på natten, mottages gärna :)
 
VC, absolut.
Det finns medicin som kan dämpa illamående, men ibland beror illamående på tex magkatarr/magsår och då ska man ju behandla det ist. Sedan behöver man kanske kolla hur du hanterar stress, låter som du skriver som att du är så introvert att du inte märker att du är stressad...
 
Jag vaknar ofta mitt i natten av att jag drömmer konstigt, kallsvettas, skakar och mår extremt illa. Det slutar oftast med att jag sitter 1-2 h framför toaletten, spyr och somnar omvartannat. Det hände för ca en timme sen och jag är så hemskt trött på det.

Börjar introduktionen på ett nytt jobb imorgon men har inte varit nervös alls, men när jag vaknade nu blev jag tvungen att kräkas. När detta hänt tidigare har det varit i situationer då jag naturligt sett BORDE varit nervös/orolig men inte varit det (ex. Innan anställningsintervju, tenta, inför veterinärbesök M.m)... Förrän jag sover. I början vaknade jag med halsbränna, nu med illamående. Känner mig också väldigt yr ganska ofta, blir ibland tvungen att hålla i mig för att inte tappa balansen. Jag har även sedan några veckor tillbaka börjat bli väldigt åksjuk och kallsvettas. Detta har inte hänt förr. Jag har uteslutit graviditet.

Är det någon annan som har det som jag eller som har någon tanke om vad illamåendet och yrseln kan bero på? :( Tips om vad jag kan göra för att förebygga illamåendet, framförallt på natten, mottages gärna :)

Låter precis som ångest, läs på vad ångest är så märker du om det är det du har.
Jag har spytt av ångest flera år, innan jag insåg att det var det jag led av.
 
Googla "kristallsjukan". Både jag och sambon har haft det. Man vaknar på natten/tidig morgon och hela rummet snurrar. Man kräks och kallsvettas om vartannat.

Hemskt är det!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 121
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 796
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Har någon haft dyspepsi här inne? Jag tror det är vad jag har fått. Hur gjorde ni för att det skulle bli bättre? Verkar inte finnas...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp