Spytråd nr.2

A

adore

Har ju skrivit om min katt som spyr och idag har jag försökt få tag på veterinärer, men det är tydligen inte lätt här.
Den jag fick tag på sa att jag skulle avmaska. Jag hann knappt prata klart utan han la på.

Hon är ju en innekatt och avmaskades ju för kanske 3-4 månader sedan och hon har ju varit sån här länge. Även innan hon avmaskades. Det är ju något med magen/matsmältningen.

Blir så trött!! Kunde han inte ge mej en tid ändå, tycker man ju.
 
Om du vill ha iaf lite råd kan du ju ringa agrias telefonvet. Man behöver inte ha katten försäkrad hos dem, och det kostar inte så vansinnigt mycket (var det 25 kr?)
Det är ju bättre att få prata med en vet än inget alls, innan du får en tid hos någon...

telefonveterinären
 
Mina kissar spydde både mycket och ofta förut, men det har minskat VÄLDIGT mycket sen jag bytte foder...
Numera äter de Hill's "Hairball control"-foder.
Jag var skeptisk innan jag testade, men är alldeles övertygad om att detta hjälpt dem.
Att de spyr mycket beror, enligt min erfarenhet, ofta på att de sväljer mycket hår när de tvättar sig och håret följer ju inte med hgenom tarmsystemet utan spys upp.

OM din kisse i övrigt mår bra, är pigg och gölad och äter bra, så kan du ju faktiskt testa detta foder i några veckor. Det är lite dyrare än de foder du köper på ICA, men får du kisse att må bra av det så är det väl ändå värt det - eller?
 
Har en gammal katta som är 14 som spyr ganska ofta. Hon tvättar sig väldigt noga och sväljer en massa hår, så 8 ggr av 10 är det världens hårboll med i kräket.
Hon har också haft det lite tufft i livet och kan hetsäta om hon är stressad. då spyr hon för att hon ätit för fort liksom... Men ofta är det med hår då med.
 
Vilken veterinär ringer du till?
Spyr hon hårbollar eller mat? Har hon smalnat av? Har hon diaree? Dricker hon ordentligt? Får hon mjölk eller annan laktosinnehållande vara? Har ni haft samma foder länge och i så fall hur länge? Har ni prövat att byta tvärt till ett annat märke för att se om det hjälper? Dricker hon bra med vatten eller mer sen detta började? Om inte diaree, vad är det för konsistens på bajset?

Har du prövat henne på fiskdieten?
 
ringde till vet på aspholmen. eller det var bara den jag fick tag på. har du något förslag på en bra??

är ju en crx så jag tror inte att det är hårbollar och jag har aldrig sett någon hårboll.

hon har aldrig haft diarre utan det är vanlig (korv)konsistens.

hon har aldrig fått mjölk för det gillar jag inte att ge till katter.

annars dricker hon rätt mkt vatten.

vi hade royal canin och det har hon haft innan och spydde av det. nu har vi tvärt bytt till iams och hon har spytt av det med. kommer ofta upp hela bitar.
 
la han bara på utan att höra dig klar??
litt av en vetrinär,forsök med nån annan,typ agriaveterinären som en skrev her.

lycka till
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 376
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp