SSK Databas

R

Raderad medlem 19815

Kan man söka på personer i SSKs databas?

För att exempelvis se vad en person äger för hundar, vilka tävlingar en domare dömt i, vilka klasser och grenar personen tävlat i? Eller kan man bara söka på hundar?

Har försökt att leta själv men hittar ingenting om detta.
 
Sv: SSK Databas

menar du SKK hunddata?
Man kan söka efter domare - om de dömt en viss ras eller så men inte på privatpersoner vad jag vet.
 
Sv: SSK Databas

Jag garderade mig lite och skrev SKK databas istället för SKK Hunddata! :D

För det finns väl flera databaser? Men det var kanske hunddata jag menade.
 
Sv: SSK Databas

För det finns väl flera databaser? Men det var kanske hunddata jag menade.

De som finns att titta i är http://kennet.skk.se/hunddata och http://kennet.skk.se/avelsdata.
På förstnämnda sida (hunddata) kan man kolla upp hundar och se dess ägare, veterinärdata, titlar, tävlingsresultat och MH, syskon och stamtavla. Man kan även kolla upp olika domare och tävlingar, kolla vilka hundar som en viss domare prisbelönat, kolla resultat från en viss tävling osv.
På den andra sidan (avelsdata) kan man kolla upp hela raser. Kolla tex sjukdomsstatistik för en ras, siffor som rör aveln (tex hur mycket inavel det varit i rasen, hur många hundar ur rasen som använts osv).

Man kan inte på någon sida (såvitt jag vet) kolla upp en viss person för att se vad denne äger för hundar eller vad den har deltagit i för tävlingar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Nordthor
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: Lisalei
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
10
· Visningar
1 556
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 629
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp