Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.

GotAsecret

Trådstartare
Gissa vad??
För ett par veckor sen blev jag diplomerad healer :banana:

Jag halkade in på detta med healing efter att min mamma gick bort, och jag hittade en healer i min vänskapskrets.
Jag bokade in en tid hos henne och fick förmodligen, fram tills dess, den häftigaste upplevelsen jag nånsin haft tror jag :love:
Sen fortsatte jag att ta emot i olika versioner och former, innan jag snubblade på möjligheten att faktiskt gå en utbildning - så det gjorde jag. Är inne på min andra nu och där har jag bara den fysiska healingen kvar att göra innan jag blir godkänd även där :banana:

Att jag kan börja jobba med det närhelst jag önskar, och att jag faktiskt får jobba med att hjälpa människor, precis som det ska vara, som jag alltid vetat att det ska vara.
AF och FK hejar på. Nu är jag sjukskriven och hos AF är jag inte aktuell, men de tycker att det är fenomenalt bra att jag hittat nåt jag vill och kan göra (Hon på AF sa att: Gå alla kurser du vill så kan du komma långt, du verkar ha hittat din grej, även om du får betala utbildningarna själv :) Jag tror på dig! :) ) så inte ens de dömer mig...
Jag har börjar bli mer och mer öppen med det, har inga problem att prata om det och vill nån döma mig så varsågod. Har dock inte hänt hittills, tvärt om, vilket känns jättebra!

Ni får gärna dela med er av tankar och egna eventuella upplevelser, såklart! :banana:

(och skulle ni ha behov av att motargumentera, avfärda o.s.v. så gör det för all del. Det stör inte mig ett dugg egentligen :) )
 
Grattis. Vad gör en diplomerad healer?
Jobbar med healing :) (fast jag jobbar inte ännu då jag inte tar betalt, men jag ger så mycket och ofta jag kan ändå, såklart!)
Alltså, man kan ju göra det även utan diplom, jag visste bara inte att jag kunde innan jag gick utbildningen ;)
 
Vad innebär utbildningen och vad kostade den? Vad innebär diplomet?
 
Vad innebär utbildningen och vad kostade den? Vad innebär diplomet?
De jag gått har varit 2 veckor på distans, 800:- för båda.
Man lär sig grunder/chakra/energikunskaper, får meditationsövningar att göra + att man såklart ska jobba "praktiskt" också. Ge till sig själv, distans till 1 person, distans till grupp (minst tre personer) och sen minst en "fysisk" (med personen på plats) och så redovisar jag det till min coach/lärare.
Plus att vi har ett samtal i veckan där vi pratar om hur det gått, personlig utveckling på alla stadier och vad jag gjort för att utvecklas mellan samtalen. Och vad jag behöver för att må bra i min livssituation i övrigt, och hur jag ska komma dit :)

@LaMirage - ja, det funkar lika bra på distans :)
 
Grattis TS.

Javisst gör det. Så många jobbar per distans. Bestämmer en tid och så skickar healaren energi genom kosmos, kan kosta 500-1000 kr/gång så det är fina möjligheter på marknaden.
Ja, det är klart det kan kosta såna summor! Så är det väl i varje bransch med fri prissättning? Sen är det väl upp till var och en om man vill betala 1000:- eller ej. Jag hade aldrig gjort det. Skulle aldrig nånsin rekommendera nån att göra det heller!
Det är väl lite som att gå till frisören t.ex.?

"Normalpris" är ca 3-500:-/gång sen finns ju både billigare och dyrare. Priset säger dock inget om hur "bra" man är
 
De jag gått har varit 2 veckor på distans, 800:- för båda.
Man lär sig grunder/chakra/energikunskaper, får meditationsövningar att göra + att man såklart ska jobba "praktiskt" också. Ge till sig själv, distans till 1 person, distans till grupp (minst tre personer) och sen minst en "fysisk" (med personen på plats) och så redovisar jag det till min coach/lärare.
Plus att vi har ett samtal i veckan där vi pratar om hur det gått, personlig utveckling på alla stadier och vad jag gjort för att utvecklas mellan samtalen. Och vad jag behöver för att må bra i min livssituation i övrigt, och hur jag ska komma dit :)

@LaMirage - ja, det funkar lika bra på distans :)

Det är jättebra att du mår bra och känner att det här funkar för dig. För mig är det dock rent lurendrejeri, som du nu ska "jobba" med att föra vidare dessutom.
 
Ja, det är klart det kan kosta såna summor! Så är det väl i varje bransch med fri prissättning? Sen är det väl upp till var och en om man vill betala 1000:- eller ej. Jag hade aldrig gjort det. Skulle aldrig nånsin rekommendera nån att göra det heller!
Det är väl lite som att gå till frisören t.ex.?

"Normalpris" är ca 3-500:-/gång sen finns ju både billigare och dyrare. Priset säger dock inget om hur "bra" man är
Jo, gällande prissättning finns det likheter, dock skulle jag aldrig klippa mig på distans även om nån påstår att det funkar.

Vad för typ av problematik kan man hjälpa folk med?
 
Ja, det är klart det kan kosta såna summor! Så är det väl i varje bransch med fri prissättning? Sen är det väl upp till var och en om man vill betala 1000:- eller ej.
De jag har träffat som går till en healer betalar omkring 1000 kr per gång. Trots att det funkar SÅ HIMLA bra har de alla gått jättelänge hos sina healers som hela tiden hittar nya problem de måste behandlas för.
 
Jo, gällande prissättning finns det likheter, dock skulle jag aldrig klippa mig på distans även om nån påstår att det funkar.

Vad för typ av problematik kan man hjälpa folk med?
Hahaha.
Man kan hjälpa med mycket, aldrig bota, men lindra och hjälpa med mycket. Min värk har försvunnit t.ex, men problematiken finns ju kvar.
 
Nej, men folk kan vara desperata eller hopplöst okunniga och det kommer du tjäna pengar på.
Jag väljer ju själv om jag vill ta emot nån, och/eller om jag vill ta betalt.
Är nån desperat får den vända sig till nån annan i så fall, även om jag skulle avråda helt. Det finns folk till allt. Det finns mängder av människor som inte passar i sitt yrke. Oavsett om det är frisör, lastbilsförare, sopgubbe, pappersvändare, beslutsfattare, vårdpersonal...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 155
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 455
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 413
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp