St George och FEI

Sv: St George och FEI

Vad menar du med FEI ?? menar du FEI klasser för ponny eller FEI Prix ST George??

Iallafall så ingår i St George diagonalslutor i galopp, halvpiruetter, seribyten ner till vart tredje, travslutor på diagonalen, öppna, samlad o ökad skritt,trav och galopp, skrittpiruetter och säkert något mer som jag glömt.

Undrar också vad du menar med FEI...Om du menar FEI-programmen för ponny så ingår öppna och sluta i trav, enkla byten, förvänd galopp, skrittpiruetter, samlad skritt, trav, galopp, och både mellan och ökad skritt, trav och galopp.

Jadu :crazy:. Vet inte helt riktigt vad det är jag menar. Blev bara lite nyfiken, då många här pratat om FEI och var nyfiken på vad det var.

Men tack för förklaringarna :bow:!

Senast ändrad:

men många har är ju ponnyryttare så jag tror dom pratar om FEI klasserna för ponny.

S:t George är Msv A nivå.
FEI är inte en speciell klass. Alla internationella program heter "FEI:s xxx" där xxx talar om vilket program det är. FEI-program finns från Lätt A nivå och uppåt.
Titta på stallbacken.com så ser du vad som ingår i de olika programmen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter FEI har tillsatt en ny arbetsgrupp med uppdraget att utveckla en strategisk handlingsplan för dressyrsporten. Syftet är att med...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
870
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrens framtid diskuterades när ryttare, tränare och representanter från flera länder samlades vid ett möte som FEI kallat till på...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål