Stabila hingstars nedärvning ?

Hade inte tagit FAI så sent på säsongen eller med det stoet (det är jag som betäckt henne de tidigare gångerna). Hon tog sig inte förra säsongen, iofs sent då med och bara ett försök, men hon var omlöpare även föregående år
Aha ok. Nej då är det kanske bäst att köra på så färskt och bra kvalité som möjligt. Kanske till och med ngn hingst som går att få på AI om det möjligt? Vet tyvärr inte ngt förslag på vad som kan passa men den hingststationen har väl fler fina dressyrhingstar ?
 
Dalwhinnie. Har träffat honom själv flera gånger i olika situationer och han har alltid varit mycket vettig. Har sett många avkommor till honom som också varit det. Det har också varit korrekta i benen.
 
Belamour hade själv fint pskyke ( jobbade lite med honom) och det verkar han nedärvt. Han kan finnas på fryst. Annars har jag själv fastnat för Kane för han verkar ha underbart temperament, likaså Sibelius !!!
 
Kane är väl bara fem år och har bara 2 avkommor på blup så man kan väl inte riktigt bedöma vad han kommer att nedärva ännu.
Nä inte vad han nedärver. Men tinne Wilhelmsson berömmer hans goda temperament. Han har arbetsvilja men inte spänd och fel sorts energi enligt henne. Sen som sagt finns det Sibelius och även. Belamour men B måste man använda fryst
 
Nä inte vad han nedärver. Men tinne Wilhelmsson berömmer hans goda temperament. Han har arbetsvilja men inte spänd och fel sorts energi enligt henne. Sen som sagt finns det Sibelius och även. Belamour men B måste man använda fryst
Tror (obs tror, inte vet) nog det är ganska så stor skillnad på vad Tinne anser vara gott temperament och vad användaren söker. Alla har olika preferenser och jag är absolut ingen expert på dressyrhingstar men söker man efter erkänt stabilt temperament som Highcruiser är känd för att ha lämnat så är en femårig hingst med otroligt få avkommor som inte ens är ridna ännu inget bra förslag tycker jag.
 
Tror (obs tror, inte vet) nog det är ganska så stor skillnad på vad Tinne anser vara gott temperament och vad användaren söker. Alla har olika preferenser och jag är absolut ingen expert på dressyrhingstar men söker man efter erkänt stabilt temperament som Highcruiser är känd för att ha lämnat så är en femårig hingst med otroligt få avkommor som inte ens är ridna ännu inget bra förslag tycker jag.
Jag vet inte hur mkt du har kollat in Kane, men OM du orkar kan du gå in på Lövstas hemsida se filmen med kommentarerna från Tinne.Men om du tycker det inte är något att hänga i julgranen kan du ju fokusera på mina andra förslag istället då eller ta kontakt med stationer istället. Det har jag gjort tidigare för jag avlar för gott temperament
 
Jag vet inte hur mkt du har kollat in Kane, men OM du orkar kan du gå in på Lövstas hemsida se filmen med kommentarerna från Tinne.Men om du tycker det inte är något att hänga i julgranen kan du ju fokusera på mina andra förslag istället då eller ta kontakt med stationer istället. Det har jag gjort tidigare för jag avlar för gott temperament

Det är inte jag som söker hingst. Jag bara svarade i tråden. @Fritidsryttare som betäckt stoet tidigare rekommenderade inte fryst på stoet heller.
 
Väcker liv i tråden då Highcruiser som var mitt förstahandsval till mitt sto dött. Någon som har tips på dressyrhingst som ger snälla och hanterbara föl med god ridbarhet. Stoet är efter Finest- Eskardo- DeNiro- Rubinstein. Den avkomma hon fick efter Don Olymbrio var svår att hantera i och med att det var så mycket flykt och känslighet i henne.

Saigon finns tillgänglig. Endast träffat väldigt vänliga avkommor efter honom.
 
For Romance har superb dräktighet och lämnar väldigt bra psyke. Vet inte om stammarna krockar dock.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Ridning Jag har sedan barnsben varit störtförälskad i kallblod, ju grövre desto finare! Särskilt franska kallblod som ardenner, auxois, trait...
Svar
12
· Visningar
1 623
Senast: CaisaCax
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 056
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp