Stackars Doris och stackars mej!

kpist

Trådstartare
Nu har minusgraderna åter kommit till stan, så jag satte mej och spenderade flera timmar på o fixa Doris tjockis täcke. (Duktig matte!)
Doris är för smal för alla (j*ävla) täcken och får skavsår på insidan av frambenen/i armhålan. Så jag klippte bort ungefär halva remsan och sydde igen sidorna, FÖR HAND!
Allt är fint o färdigt, drar ut jycken på en halvtimmes promenad. Och visst jävlar har det skavt när vi kommer in, inte mycket. Men det sved på tösen.
Nästa promenad blir det o ha hennes polarn o pyret tröja under, och hoppas det duger. Annars tar jag henne o går i ide...

(Snälla söta hundtäckstillverkare, börja göra täcken utan "maglapp"!)
 
Finns flera stycken täcken utan maglapp. Jag vet att börjes har och de funkar som muskelvärmare på mina hundar.
Annars är det inte så krångligt att sy själv.
 
:eek: På deras sida också?
Näe, inte så krångligt.. Men symaskinen e sönder :smirk:
Men det blir nog o sy ett i typ fleece och ett regntätt som man kan ha var för sej eller tillsammans :idea:
 
Haha.. Jo, Hobbe studsade in idag lika fort som han studsade ut för att kissa.. Men efter viss övertalning så insåg Hobbe att snön inte var så farlig ändå...

Hobbe har faktiskt inte fått nåt skav av mitt hemmagjorda täcke! :idea:
Nu har vi ju inte använt det sådär jättemycket, mest i stallet, o så idag då :D
Vad är det för elakt material i lill-doris täcke då?
 
Haha. Söt han va med snö på näsan! :)
Doris tycker också den är lite rolig nu när den inte är slaskig, hoppas hon kan lattja lite på landet sen :)

Det är nåt plastigt vattenavisande, förut va det nåt kantband..
Men nu har vi beställt ett sånt där från börjes! Plus en klotång, schampoo och lite bajspåsar! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp