Bukefalos 28 år!

stackars grisen!

Sv: stackars grisen!

Men har du testat just den här grisen?
Verkar ju som den var mer eller mindre förvildad o bara dök upp hos henne.
PL
 
Sv: stackars grisen!

Men har du testat just den här grisen?
Verkar ju som den var mer eller mindre förvildad o bara dök upp hos henne.
PL

Hur fan skulle jag kunna ha gjort det när grisen finns i Australien? Det där med att fråga om jag testat grisen är ju bara barnsligt, du vet mycket VÄL att jag i varje fall inte bor i Australien. Jag antar att det är ett utslag av din tråkiga vana att alltid märka ord in i absurdum för att väcka en debatt.

Men jag har hanterat olika slags djur i snart 40 år och enligt min erfarenhet är det sällsynt med tamdjur som är genuint "folkilskna", "knäppa i huvudet" eller vad man nu ska kalla det för. Det mesta kan man komma till rätta med om man har djurkänsla och kunskap om djurens naturliga beteende.

Men jag blir sur när man kallar ett djur "mördar..."....

/KT
 
Sv: stackars grisen!

Men nog underskattar du problemet den här kvinnan faktiskt fick med grisen oberoende av hur pressen väljer sina ord.
Jag har för länge sen träffat på direkt folkilskna grisar som varken veterinär djurägare eller kandidater gick in till.
PL
 
Sv: stackars grisen!

Den där grisen ska ju antingen komma till nån som kan ta hand om den så att både ägare och gris är lyckliga, eller så ska den avlivas. Självklart kan inte den gamla kvinnan ha kvar den eftersom hon inte klarar av den. Synd bara att aftonbladet måste kalla den för monstergris...
 
Sv: stackars grisen!

Jag har för länge sen träffat på direkt folkilskna grisar som varken veterinär djurägare eller kandidater gick in till.
PL

Det har faktiskt jag också. Skillnaden här är att jag in flera falll kunnat hantera dessa grisar pga av att jag har koll på hur grisen som art fungerar.

a/ etablera en rangordning följt av att
b/visa att man är en pålitlig och rättvis flockmedlem

Som jag skriver innan, det är mycket får djur som anses obotligt folkilskna som fakiskt är det.

/kt
 
Sv: stackars grisen!

Läste om den i DN (något seriösare blaska?) och som jag uppfattade det var grisen mera bånglig än farlig.
Dessutom hamnade den tydligen som "avelsgalt" på en farm därnere.

LIA
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 247
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 525
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp