stackars häst...

Sv: stackars häst...

MrsScabtree skrev:
Jo men nu har du definitivt inte läst ordentligt. Skrev aldrig vad min personliga åsikt om det var. Skrev att jag inte tycker att det är ok att uppmuntra till våld i en bok. Jag tillåter inte heller ohyfs.


Jag togd et inte som din personliga åsikt? Jag bara talade om att jag faktiskt kan förstå det. Fast jag tänkte faktiskt ingenting alls om huruvida DU accepterade ohyfs eller ej =)
 
Sv: stackars häst...

här kommer lite av varje...ok dubbelmoral av MR att hålla på med konstiga metoder vad gäller hingsten... :mad: fyy på honom. OKEJ men allt annat då, vi vanliga "dödliga" rider in hästen på en ganska lång tids period. och då genom att hästen får vänja sig...
men han får hästens förtroende och jag har hellre hästens förtroende än att hästen ska behöva "vänja" sig vid mig. Boken Shy Boy bevisar atthästarna faktiskt tycker om honom. men eftersom att hingsten inte var "strulig" innan han fick den så har han väl inte det i generna? Då är det väl dålig behandling som har orsakat det??? bara nyfiken!!! JAJA jag håller iallafall lite på alla i denna diskution och det är bra att man ifrågasätter det som känns fel...men join up tror jag stenhårt på...kram :bump:
 
Sv: stackars häst...

neumann85 skrev:
här kommer lite av varje...ok dubbelmoral av MR att hålla på med konstiga metoder vad gäller hingsten... :mad: fyy på honom. OKEJ men allt annat då, vi vanliga "dödliga" rider in hästen på en ganska lång tids period. och då genom att hästen får vänja sig...
men han får hästens förtroende och jag har hellre hästens förtroende än att hästen ska behöva "vänja" sig vid mig. Boken Shy Boy bevisar atthästarna faktiskt tycker om honom. men eftersom att hingsten inte var "strulig" innan han fick den så har han väl inte det i generna? Då är det väl dålig behandling som har orsakat det??? bara nyfiken!!! JAJA jag håller iallafall lite på alla i denna diskution och det är bra att man ifrågasätter det som känns fel...men join up tror jag stenhårt på...kram :bump:

Man kan få förtroendet utan join up..

Ang hingsten så kan det visst varit ' i generna' då den inte började bete sig aggresivt förrän den började betäcka ston. Vilket den inte gjorde förrän hos Monty..
 
Sv: stackars häst...

ok utryckte mig fel... :smirk: självklart kan man få förtroende även utan join up... det är bara det att man får förtroendet på olika sätt...båda är bra jag säger absolut inget annat!!! och det var länge sedan jag läste boken så jag minns den inte helt...
 
Sv: stackars häst...

så Monty Roberts är din idol? jag fattar inte hur man kan se upp till den människan.
 
Sv: stackars häst...

*Knapp lån*

Kan någon vänlig själ säga vad join Up är så kanske jag hänger med lite mer :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vet inte om inlägget hamnade rätt 🤔 Jag har sedan 8 år tillbaka en häst (B) som alltid har varit flockens ledare, oavsett om det...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 637
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag har hela tiden trott att H.H mest varit ranghög - och det är han väl förvisso, absolut. Men särskilt senaste veckan, har det blivit...
2
Svar
25
· Visningar
2 595
Hästhantering Har ett varmblod på 8 år i sommar, valack. Ägt han i snart 2 år men nyligen flyttat honom till ett nytt stall med nya hästkompisar och...
Svar
15
· Visningar
3 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp