Stackars lilla Taringa

M

mystar

Imorse när jag kom ut ur duschen låg min katt på soffan..brevid henne var det två stora pölar av spyor.. :( hon har spytt fre,lörs,sön & nu imorse.
Men imorse var det värst, hon var så medtagen att man knappt fick någon kontakt med henne, jag ropade å ropade för att se om hon lyssnade, men ingenting..hon bara låg där..usch jag kände mig så hemsk som var tvungen att åka till jobbet :( nu ligger hon där hemma å mår dåligt..tur att hon har sällskap av vår andra katt iaf.

Jag ringde vet, men dom hade ingen tid för oss (var jätte underbemannade) å hänvisade oss till bagis, så jag åker hem och kollar till henne..så ringer jag till bagis, usch jag vet inte alls varför hon spyr så mycket..imorse var det bara som galla typ..fast massor..inga matrester eller hårbollar..bara en gul vätska :(

Finns det någon som vart med om detta tidigare och som kanske kan veta vad det rör sig om så vore jag tacksam om ni kunde berätta lite, för nu känner man sig verkligen maktlös :(
 
Det kan vara att hon har fått i sig något hon inte borde, typ snöre eller liknande. Jag skulle åka direkt till vet! (Det kan vara livshotande)

Har du inte möjlighet att åka så kan du ju ringa agrias telefonvet (numret står på deras hemsida). De är bra på att ge råd, och man kan ringa även om man inte har djuret försäkrat där (kostar typ 20-50:- att ringa, kommer inte ihåg)

Hoppas det går bra!
 
Vi åkte raka vägen till bagis igår när vi kom hem från jobbet, Taringa var fortfarande vid dåligt skick när jag kom hem så det var ingen tvekan om saken.

Hon hade feber, och veterinären trodde inte att hon hade svalt något..han trodde mer att det kunde vara början till nåt konstigt ord (läkar/veterinärspråk är inte min starka sida ;) ) men det var typ som magsår..eller så hade det något med tarmarna att göra :confused: :( hon fick iaf stanna kvar under natten för hon hade förlorat mycket vätska och vill inte dricka heller när jag försökte få i henne vatten..nu ligger hon på dropp och idag mellan 11-15 ska jag få besked över vad det är för något.

Nu håller jag bara tummarna för att det inte är något allvarligt med min lilla Tinga :(
 
uppdatering:

Dom ringde från bagis ca 11:10, Taringa var pigg och glad och hade inte spytt något under natten så det var ju bra :)
Men dom vill ändå ha henne kvar dela för att röntga & sen imorgon ska dom gå ner med en kamera i magen för att se vad det är som stör.
Ja..så nu får jag inga nya svar förns mellan 11-15 imorgon..usch det är verkligen inte kul att bara gå och vänta :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 251
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Jag vill börja med att skriva att jag precis kommit hem från veterinären. Bakgrund: Jag har en steriliserad innekatt, runt 7 år...
Svar
16
· Visningar
6 935
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 733
Senast: Hellas
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 371
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp