Stackars Svante-fjant

S

sanwan

Var ute med Svante (katten alltså) idag och han "betade" en stund och så började han hosta. Jag kikade lite närmare på grästuvan där han ätit och såg att några grässtrån var blöta.
Luktade på dem, och det luktade riktigt illa :crazy:

Så jag har ägnat fem timmar åt att kontrollera stackars Svante efter eventuella tecken på förgiftning var tionde minut. Han har inte hostat något mer utan har mest tyckt att jag stört honom i hans skönhetssömn.

Så råkade jag träffa en av mina grannar, som berättade att de hade suttit och ätit surströmming just där Svante betade...
Så det var någon som hade spillt lite spad...
Stackars Svante som har en så hypokondrisk matte :o
 
Stackars Svante :angel: :devil:

Katter som oftast är inne, kan bli så till sig över gräs att dom "glömmer" tugga och det fastnar ett strå i halsen. Det kan ha varit därför han hostade. För jag gissar att han mer harklade sådär dom gör ibland innan dom kräks?

I vilket fall kan du nog sova gott, slutade han hosta/harkla så är det säkert inga problem.

Mvh Monika också hönsmamma :o :angel:
 
Ja, antingen fastnade det eller så smakade det illa (tror inte att katter gillar surströmmingsspad). Förgiftad blev han i vart fall inte :)
jag odlar havre inne, världens bästa kattgräs enligt svante. Luktar inte illa som såntdär kattgräs man köper i låda och det är inte lika vasst som gräsmattegräs. Dessutom gratis i stallet :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp