Ewe

Trådstartare
Åh tycker synd om min stackars hund. Varit hos veterinären en gång i veckan dom senaste 3 veckorna, för öroninflammation och förmodligen sprucken trumhinna. Idag sövdes hon ner för att dom skulle kunna tvätta örat ordentligt men det såg fortfarande inte bra ut fast hon ätit tabletter i 2 veckor nu.. Så det blir återbesök nästa vecka igen och eventuellt ny behandling..

någon mer som har skadad hund?
hur blir det med försäkringen egentligen om alla behandlingar är för samma sak kan man väl räkna ihop det och sen betala självrisken och 20 %? eller räknas det bara för en gång som det kostar mycket?
Eller hur man ska förklara..
 
Sv: stackars

Försäkringen gäller på så sätt att man kan slå ihop ett antal behandlingar inom en viss tid. Det är den totala summan som räknas och minus självrisk och de 20% som de flesta försäkringar har. Tiden som gäller kan vara olika på olika försäkringsbolag, t ex inom 100 dagar. Om det hinner gå längre tid så börjar man om med ny självrisk. Självrisken kan också skilja från ett bolag till ett annat, t ex 1500,-. Kolla med ditt försäkringsbolag, internet eller telefon, vad som gäller. Eller läs försäkringsvillkoren som du fick när du försäkrade in hunden.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 011
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 521
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 632
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 985
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp