Städ- och tvättdag, här hemma

städ- och tvättdag.jpg


Sedan när A hjälpt mig få in tvätten i garderoben och torkat golven färdigt, blir det nog en liten permonad, för solen kikar fram. Och när jag kommer hem igen, är det dags att fräscha upp inläsningen av nämndhandlingarna till morgondagens fritidsnämnd.
 

Jag fick lägga in tvätten själv, men den var vikt och klar. Sedan for jag runt en liten citysväng... Inte var det varmt inte, så hem, kaffe o kanelbulle samt tupplur.

Sedan blev jag visst motvalls käring ett tag, även om jag menade samma sak som mina vänner men inte bara ensidigt.

F kom klivande 20.30 o porten är fortfarande inte fixad. Så det är ju bra att de kommer före 21. Men det kan jag ju säga att när restriktionerna lättar, så är jag ju ofta hos mor o far på kvällarna och då är jag INTE hemma före 21. Utan porten måste fixas, ja iofs hur som helst. Annars måste ju nattpersonalen åka till kontoret o hämta nyckeln om de är ute o snurrar och jag larmar.

Jag blandade leken rejält, kuperade ett par gånger samt drog ett kort "o funderade lite på om jag var helt fel ute, när jag var motvalls käring tidigare... Men, nää... det känns det inte som." :D

klarsynthet.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag måste städa idag men jag vill städa ALLT och det finns inte ett uns chans att jag klarar det. Så jag måste försöka komma på i vilken...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Fille kom 06.30, vi gick o lade oss igen. Jag och Minnie i sängen och Fille under köksbordet. Klockan nio, frukost och fylla...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
699
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp