städkunniga!

Är du säker på att det inte är linoleummatta. Då är det I-wax som gäller eller motsvarande produkt. Absolut inget Ajax eller luktigottmedel.
 
Fast jag måste erkänna att det är otrolig trist att städa med totalt neutrala kemikalier. Det kan få lukta klorin, lite citron eller bara desinfektion, men jag vill gärna att det ska lukta härligt och rent när jag går. :D
Jag gillar doften av de flesta oparfymerade rengöringsmedel. Att det verkligen doftar rent och inte parfym-över-skiten. Särskilt på hotell. Men det har nog mycket att göra med hur hemska "dofter" de flesta rengöringsmedel har, för jag tar gärna lite blommor på rummet, eller rökelse, eller något annat som passar känslan/miljön precis där. Bara inte generisk fejkcitron från toastolen:wtf:
 
Okej, det framgick inte i trådstarten. Jag förstår hur det kan ha blivit fel då (jag har tränat många, många tonåringar på hotellet och de kan ha spännande ideér.) :D
När jag städade på ett konferenshotell hade vi även en städfirma som togs in de flesta dagar. De använde toalettrengöring(!!) på det mörka stengolvet, som blev väldigt skadat såklart.
Vi skulle använda toalettrengöring endast i toastolarna och såpa till alla golv men nån på städfirman sket i det, eller visste inte bättre.
 
Jag gillar doften av de flesta oparfymerade rengöringsmedel. Att det verkligen doftar rent och inte parfym-över-skiten. Särskilt på hotell. Men det har nog mycket att göra med hur hemska "dofter" de flesta rengöringsmedel har, för jag tar gärna lite blommor på rummet, eller rökelse, eller något annat som passar känslan/miljön precis där. Bara inte generisk fejkcitron från toastolen:wtf:
På toaltterna står det toa-ankor.

Vi har såpa till övriga utrymmen. Men nu tror jag att vi ska be hyresgästerna använda bara mopp och rent vatten ett tag. Endast medel på svårare fläckar. De flesta tar alldeles för mycket medel i sitt vatten.

En städrutin är på gång :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp