Städning! Dammsugare/dammgrej, medel osv...

Alltså när använder man alla dom där? De enda få gångerna jag använt den långa smala är då jag dammsugit bilen. Annars, aldrig.

Borstarna till bjälkar, fönsterbänkar etc, avsmalnande till soffa, fåtölj, element, klädselborstar till... ja, klädsel (bil, möbler etc). Jag använder alla mina inkl ett par specialare.
 
Alltså när använder man alla dom där? De enda få gångerna jag använt den långa smala är då jag dammsugit bilen. Annars, aldrig.
Jag använder den runda borsten till "dammtork" och den platta till soffan, de andra har jag inte hittat nåt område för. Till element kör jag en såndär värdelös flerfärgad dammvippa bakom och dammsuger som vanligt under sen :)
 
Alltså när använder man alla dom där? De enda få gångerna jag använt den långa smala är då jag dammsugit bilen. Annars, aldrig.
Den långa smala är bra att använda under lister för att få bort eventuella oönskade kryp. Eftersom den är smal så är den effektivare än bara ett runt rör.
 
Jag vet att det är en gammal tråd, men jag vill köpa en ny mopp. Jag vill inte vrida ur den för hand och den ska vara tvättbar. Är det här något att ha?

Screenshot_20210627-113047.jpg
 
Jag vet att det är en gammal tråd, men jag vill köpa en ny mopp. Jag vill inte vrida ur den för hand och den ska vara tvättbar. Är det här något att ha?

Visa bifogad fil 72560
Jag har något liknande. Eller kanske tom är en sådan. 🤔
Enda "problemet" jag märkt är att den brukar fälla ihop sig lite titt som tätt när jag inte vill. Spec när jag försökt torka badrumsväggen. :angel:

Kan vara handhavande fel från min sida. Eller ovana.
 
Jag har något liknande. Eller kanske tom är en sådan. 🤔
Enda "problemet" jag märkt är att den brukar fälla ihop sig lite titt som tätt när jag inte vill. Spec när jag försökt torka badrumsväggen. :angel:

Kan vara handhavande fel från min sida. Eller ovana.
Jag tänkte hålla mig till golvet, brukar det vara smidigt? :)
 
Iallafall; jag har ingen dammsugare, men jag får väl inse att jag behöver en. Tips på en med bra sug, tack! Den ska va bra, annars kan det va.
Det fanns en tråd för ett tag sedan där någon ville byta dammsugare för att den hade för bra sug. Jag kommer inte ihåg fabrikat och modell men någon annan kanske gör? En sådan borde passa :)
 
Det fanns en tråd för ett tag sedan där någon ville byta dammsugare för att den hade för bra sug. Jag kommer inte ihåg fabrikat och modell men någon annan kanske gör? En sådan borde passa :)
Det var nog mitt monster du tänker på, den som suger sig fast så hårt i golvet att både jag och min pappa råkat trilla baklänges när den väl släppt sen. :rofl:

Det är en Electrolux, men minns inte exakt modell, den är inköpt 2017 så det är ett bra tag sen. Men det är nog faktiskt lite mina golv också som är hopplösa, den funkar rätt okej på nedervåningen där jag har annat golvmaterial.

(Den brann typ upp i torsdags så nu måste jag köpa en ny i alla fall, haha.)
 
Jag söker också en ny dammsugare så småningom. Har haft en billig industridammsugare från Jula men nu har ena hjulet lossnat samt att hållaren för filtret gått sönder så man får knyta fast filtret med ett snöre när man ska torrdammsugare, lite omständligt. Kommer nog kasta filtret och ha den som ren våtdammsugare vid behov och sen köpa en ny för inomhusbruk.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp