Städtips/hemfix/optimera städning för att få så mycket fritid som möjligt

Vid ett tillfälle köpte jag en storstädning. Det kan jag rekommendera. Då fick man en rejäl städning från grunden. Och sen höll den rena känslan i sig länge.

Det hade jag kunnat tänka mig, en gång i halvåret, som vår och höst städning 😎 när vi skulle hyra ut vår lägenhet i ett år, då vi bodde utomlands, köpte vi en sån storstädning, lägenheten har aldrig vart så fin som då 😅
 
Vid ett tillfälle köpte jag en storstädning. Det kan jag rekommendera. Då fick man en rejäl städning från grunden. Och sen höll den rena känslan i sig länge.
Smart! Jag betalade 3000 efter Rutavdrag för en flyttstädning, är det någon liknande kostnad för att storstäd?
 
Det hade jag kunnat tänka mig, en gång i halvåret, som vår och höst städning 😎 när vi skulle hyra ut vår lägenhet i ett år, då vi bodde utomlands, köpte vi en sån storstädning, lägenheten har aldrig vart så fin som då 😅
Ja jag tänker att om man har en lägenhet som är ren i grunden så kanske veckostädningen inte blir lika jobbig. Det känns liksom inte ingrott.
 
Annars är nog det allra bästa knepet för att det inte ska gro igen för mycket att städa smuts när man ser den.... Jag har blivit bättre på att grabba tag i en trasa och torka bort något med en gång, men det finns "room for improvement", om man säger så...... :D
 

Liknande trådar

Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 003
Senast: Habina
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 664
Senast: Voeux
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp