Ställa ut hund som nybörjare!

Bengtsson.amanda

Trådstartare
Hejsan!
Har tagit över en dvärgpinscher tik på fyra år, jag har i det senaste blivit mer intresserad utav utställning men har inte full koll på hur hårda vissa domare är ang hundar med så kallad ”vinternos” eller ”dassnos”
Vore kul att visa några bilder här och höra vad ni tror/tycker som är lite mer insatta i utställning (speciellt dvärgpinscher då)
Skulle mest vilja ställa ut för nöjets skull 🙈😇
Slänger in någon bild på tjejen så får vi se vad ni tycker, och om det är värt att lägga ner tid på ringträningae etc.
 

Bifogade filer

  • EEBF650B-2325-49C5-AD92-00CD670D61BA.jpeg
    EEBF650B-2325-49C5-AD92-00CD670D61BA.jpeg
    600,7 KB · Visningar: 122
  • Gilla
Reactions: Sel
Hon kommer få nedslag för svansen som ska se ut så här (se bild) bra vinklar,dåligt förbröst,lite för maskulin typ,bra topline.
DSCN1969.JPG
 
Nu menar jag absolut inget illa om någon hund, varken i tråden eller annars, men vill man inte se lite mer midja på en atletisk hund som DP?
Jag har i stort sett ingen erfarenhet, har bara ställt shiban inoff några gånger och hon tyckte att det var typ det värsta i hela världen, så vi lade ned projektet. :D
 
Om du vill ställa bara för att det vore roligt, så träna upp hunden, banta ner den lite, utställningsträna och ställ ut.
Nedslag kommer den absolut att få för ffa knorrsvansen, men om primärsyftet är att ha kul med hunden så gör ju inte det något.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 285
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 858
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
22 049
Senast: Brie
·
Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 715
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp