Ställa ut på Crufts - erfarenheter?

Myrten

Trådstartare
Min hund har kvalificerats till Crufts och jag har insett att jag skulle tycka det vore kul att åka dit och ställa ut. Hade det varit i Tyskland hade jag satt mig i bilen och kört, men vänstertrafik känns ärligt talat lite skrämmande. Funderar på hur det ska gå att lösa. Möjligen går det att flyga med KLM. (Eventuella Corona-funderingar tar jag när det närmar sig.)

Jag har inte heller någon erfarenhet av vad som krävs för att ta in hunden i UK, vilken klass man ska välja etc. Allt detta ska jag naturligtvis kolla upp men jag tycker det vore kul med erfarenheter från Bukefalister. För visst finns det några som har ställt ut på Crufts?

Vad var jobbigast, roligast, oväntat svårt och lätt tyckte just du?

Jag ser det här som en rolig grej, så chansen till bra resultat är underordnad. Även om hunden inte skäms för sig.

Ös på med erfarenheter!
 
Jag har kvalat hundar och varit sugen på att åka men jag orkar inte bila hela vägen. Är i princip omöjligt att flyga hund till England. De måste flyga cargo, och det kostar många tusenlappar.

Min uppfödare flyger till Crufts, och skickar sina hundar med valpköpare(läs: slavar) som bilar.. :angel:
 
Jag har kvalat hundar och varit sugen på att åka men jag orkar inte bila hela vägen. Är i princip omöjligt att flyga hund till England. De måste flyga cargo, och det kostar många tusenlappar.

Min uppfödare flyger till Crufts, och skickar sina hundar med valpköpare(läs: slavar) som bilar.. :angel:
Jag skulle till UK på långsemester och kollade upp om det skulle vara möjligt att ta med min dåvarande, lilla hund. Kostnad ca 20.000 kr för flygfrakt så jag gav upp den idén.
Alla jag känner som åkt till UK med hund har tagit bilen.
 
Tack för input!

Vi får se hur det hela landar. Kollade på Google och det är totalt 200 mil varav 20 i UK. Det är de där sista 20 som oroar mig. Nu kollar jag Youtube efter klipp "lär dig köra vänstertrafik" ish. :D
 
Åh vad roligt! Om det är att köra på fel sida vägen som oroar dig kanske det går att ordna skjuts sista biten? Jag tror jag har sett en parkering på andra sidan tunneln om minnet inte luras.
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 100
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 383
Senast: Milosari
·
Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp