Ställningstagande sexuella trakasserier osv

Baksidan med könsblandade arbetsplatser. Jag har sett män slåss med varandra på jobbet, när de är färdiga återgår de till jobbet och allt är tillbaka till det vanliga. Eventuellt får man dela på de båda arga en dag eller två så de inte går varandra på nerverna. Men skulle någon tafsa på en kvinnlig arbetskamrat är han bränd för livet, för evigt stämplad som en dålig människa som inte går att ha kvar på arbetsplatsen. Då räcker det inte att han medger att han har gjort fel, ber om förlåtelse och sedan återgår till vardagen.
Vad för slags arbetsplatser och arbetsgivare tillåter att folk slåss på jobbet utan repressalier?
 
Jag har verkligen aldrig någonsin varit med om handgemäng på någon arbetsplats, och om det hände hade jag absolut Inte förväntat mig att man helt enkelt bara såg till att de anställda fick jobba i olika rum tills de "lugnat ned sig" och allt sedan återgick till vanlig jargong. Jösses.
 
Vad för slags arbetsplatser och arbetsgivare tillåter att folk slåss på jobbet utan repressalier?
Byggbranschen, där struntar man i att folk bråkar lite om bara jobbet blir gjort. Bland annat var det en del slagsmål mellan ryska och baltiska gästarbetare. Men inte heller där hade man accepterat sexuella trakasserier mot de få kvinnliga arbetstagare som finns. Det är helt enkelt på en annan nivå, även om slagsmål på ett sätt är värre så skrattas det bara bort.
 
Baksidan med könsblandade arbetsplatser. Jag har sett män slåss med varandra på jobbet, när de är färdiga återgår de till jobbet och allt är tillbaka till det vanliga. Eventuellt får man dela på de båda arga en dag eller två så de inte går varandra på nerverna. Men skulle någon tafsa på en kvinnlig arbetskamrat är han bränd för livet, för evigt stämplad som en dålig människa som inte går att ha kvar på arbetsplatsen. Då räcker det inte att han medger att han har gjort fel, ber om förlåtelse och sedan återgår till vardagen.

Jag har varit med om en sådan incident. Den attackerande parten (surprise! En man) blev avskedad med omedelbar verkan trots 8 år på jobbet. Det var ändå drygt 20 år sedan.

Det var inte inom byggbranschen dock, men jag tror nog att det hade slutat på samma sätt även där - under den tid jag jobbade som betongarbetare.
 
Byggbranschen, där struntar man i att folk bråkar lite om bara jobbet blir gjort. Bland annat var det en del slagsmål mellan ryska och baltiska gästarbetare. Men inte heller där hade man accepterat sexuella trakasserier mot de få kvinnliga arbetstagare som finns. Det är helt enkelt på en annan nivå, även om slagsmål på ett sätt är värre så skrattas det bara bort.
Men det är ju helt förkastligt! Vilken otäck arbetsmiljö, tack och lov ses det inte mellan fingrarna med trakasserier OCKSÅ i så fall, fast jag skulle gissa att på en sådan arbetsplats går det säkert långt inom alla situationer innan det uppmärksammas.
 
Jag har sett fysiskt våld bland kvinnor (ej bygg) personen som fick gå var sämre på att arbeta enligt "listan", de va tvungen att göra något, spel för galleriet typ.
 
Baksidan med könsblandade arbetsplatser. Jag har sett män slåss med varandra på jobbet, när de är färdiga återgår de till jobbet och allt är tillbaka till det vanliga. Eventuellt får man dela på de båda arga en dag eller två så de inte går varandra på nerverna. Men skulle någon tafsa på en kvinnlig arbetskamrat är han bränd för livet, för evigt stämplad som en dålig människa som inte går att ha kvar på arbetsplatsen. Då räcker det inte att han medger att han har gjort fel, ber om förlåtelse och sedan återgår till vardagen.


Lol at "könsblandande arbetsplatser"
 
Själv beblandar jag mig inte med folk som inte kan hålla på gränser och bete sig professionellt, dvs både folk som sysslar med sexuella trakasserier eller fysiskt våld.
Varken privat eller på arbetsplats..
 
Baksidan med könsblandade arbetsplatser. Jag har sett män slåss med varandra på jobbet, när de är färdiga återgår de till jobbet och allt är tillbaka till det vanliga. Eventuellt får man dela på de båda arga en dag eller två så de inte går varandra på nerverna. Men skulle någon tafsa på en kvinnlig arbetskamrat är han bränd för livet, för evigt stämplad som en dålig människa som inte går att ha kvar på arbetsplatsen. Då räcker det inte att han medger att han har gjort fel, ber om förlåtelse och sedan återgår till vardagen.
Intressant, så problemen med sexuella trakasserier finns inte på arbetsplatser med bara män, menar du? Är det för att männen får utlopp för det på fritiden eller under skoltiden? T ex invigningsriter där det körs upp föremål i "kompisens" bak? Det har väl varit lite såna rättsfall. Och hur är det med de homosexuella killarna och transkillarna, slipper de gliringar och anspelningar på arbetsplatser med bara män? Om ja, gäller detta även efter att de har kommit ut? För du vet väl att män kan utsätta män för sexuella trakasserier?
 
Intressant, så problemen med sexuella trakasserier finns inte på arbetsplatser med bara män, menar du? Är det för att männen får utlopp för det på fritiden eller under skoltiden? T ex invigningsriter där det körs upp föremål i "kompisens" bak? Det har väl varit lite såna rättsfall. Och hur är det med de homosexuella killarna och transkillarna, slipper de gliringar och anspelningar på arbetsplatser med bara män? Om ja, gäller detta även efter att de har kommit ut? För du vet väl att män kan utsätta män för sexuella trakasserier?
Jag antar att svaret kommer bli att det är kvinnorna som lockar männen och "riktiga" män har ingen kontroll eller vill bara väl 🙄
Och män som anses utsättas för sexuella trakasserier är väl inga "riktiga män", för sådant händer väl inga män.

Bara ett antagande jag gör efter att ha läst andra svar av denne.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp