Stämpelhingst

Jeps

Trådstartare
Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av mindre modell, SF-stam. Har gått 145 hoppning och har en äldre avkomma e. Quarterback som går PSG. Av de yngre avkommorna så är den äldsta 2 år så går inte att säga så mycket om dem ännu.
Så hit med med hingstar som präglar sina avkommor. :)
 
Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av mindre modell, SF-stam. Har gått 145 hoppning och har en äldre avkomma e. Quarterback som går PSG. Av de yngre avkommorna så är den äldsta 2 år så går inte att säga så mycket om dem ännu.
Så hit med med hingstar som präglar sina avkommor. :)
Vad är det för stam på stoet?
 
Inget känt. Flash de Prissey (SF) - Sunrise
Diarado typar väl sina avkommor rätt mycket. Men att fråga efter hingsttips i Tyskland på en svensk sida känns lite som att gå över ån efter vatten - det finns ju bra tyska avelsforum, som nog kan ge bättre svar.
 
Diarado typar väl sina avkommor rätt mycket. Men att fråga efter hingsttips i Tyskland på en svensk sida känns lite som att gå över ån efter vatten - det finns ju bra tyska avelsforum, som nog kan ge bättre svar.
Förstår hur du tänker :)
 
Inget känt. Flash de Prissey (SF) - Sunrise
Det finns så himla många fina hingstar att välja på i Tyskland, blod som verkligen lämnar avtryck så är någon av kanske Balou du Rouet eller Diamant de Semilly söner. Även Quidam- och contenderblod lämnar tydlig prägel på sina avkommor. Beror lite på vad din bekanta är ute efter och hur stoet är.

Quidam tex lämnar lite kort och litet, snabba hästar med mycket tryck och scope, kanske inte dom finaste utseendemässigt men väldigt framgångsrika hopphästar. Diamant lämnar även den lite kortare typ (typiskt franskt egentligen) men mycket tryck och scope, contender lämnar mer åt det ädela hållet, sportiga, moderna, långlinjerat och modernt med mycket scope och mycket hög ridbarhet.

Balou lämnar även den mycket prägel både i tecken och typ. Alla är väldigt bra hingstar men svårt att ge specifika tips utan att se sto samt hennes brister osv
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 047
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 024
Avel Hej! Jag är en 40+ are som går i köpa unghäst tankar ( till ffa dressyr ). Ska INTE rida höga klasser utan vill ha en sund och trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp