Stänga av en modern TV (utan knapp)?

bettysmatte

Trådstartare
Jag lade först det här inlägget i vad-gör-vi-tråden, men jag väljer att bryta ut mig själv... :D

Hur stänger man av en TV som saknar knapp? Det har jag funderat på ett tag nu. Om jag stänger av den med fjärrkontrollen är den ju i standby-läge. Men om jag vill stänga av den "helt", vad har jag då för val förutom att dra ut sladden :confused: ??
(Antar att jag möjligtvis är fruktansvärt oteknisk här...men jag hittar verkligen ingen knapp :D )
 
De flesta har nog en knapp, men väl dold.
På min når man ett par reglage under-bakom, där man kan välja att stänga av. Inget som syns, man får känna sig fram :D
 
Jag lade först det här inlägget i vad-gör-vi-tråden, men jag väljer att bryta ut mig själv... :D

Hur stänger man av en TV som saknar knapp? Det har jag funderat på ett tag nu. Om jag stänger av den med fjärrkontrollen är den ju i standby-läge. Men om jag vill stänga av den "helt", vad har jag då för val förutom att dra ut sladden :confused: ??
(Antar att jag möjligtvis är fruktansvärt oteknisk här...men jag hittar verkligen ingen knapp :D )
Min har ingen knapp, och då är den ändå 7 år gammal. Jag har den oftast i standby men har kontakten i ett grenuttag med knapp på, så då trycker jag helt enkelt på den knappen för att bryta strömmen. Störigt men tror inte att det är helt ovanligt idag med avsaknad av ”stänga av helt-knapp”.
 
En helt annan sak men ändå samma tema: jag upptäckte att min smartklocka inte går att stänga av. :confused: Jag trodde först att det självklart bara var jag som inte hade hittat hur man gör men efter googling så visade det sig att det faktiskt bara går att starta om den, inte stänga av (!). Så enda gången den verkligen skulle vara avstängd är väl om den laddar ur helt. Men det har jag aldrig prövat.
 
Jag har två apparater, och ingen av dem går att stänga av helt. Det är olika märken och köpta med några års mellanrum, men vill man stänga av behöver man dra ut kontakten.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ja, jag har verkligen funderat mycket över detta, och jag kan verkligen inte förstå detta. Alltså, jag kan förstå det i ett större...
2
Svar
32
· Visningar
3 719
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 556
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp