Stänga FBkonto?

Rie

Trådstartare
Fick en fråga från en kompis där jag blev ställd.
Hon skulle vilja stänga ned sitt FBkonto men behålla Messenger och frågade hur man gör.
Jag tvivlar på att det går, de hänger väl ihop?
Så det svaret fick hon av mig , men så blev jag nyfiken på om det går eller ej....därav min fråga.
Hos allvetande Buke finns det säkert någon som kan veta.....eller?
 
Fick en fråga från en kompis där jag blev ställd.
Hon skulle vilja stänga ned sitt FBkonto men behålla Messenger och frågade hur man gör.
Jag tvivlar på att det går, de hänger väl ihop?
Så det svaret fick hon av mig , men så blev jag nyfiken på om det går eller ej....därav min fråga.
Hos allvetande Buke finns det säkert någon som kan veta.....eller?
Det borde gå eftersom man kan ha Messenger utan att ha Facebookkonto men exakt hur man gör det vet jag inte
 
  • Gilla
Reactions: Rie
En kan pausa sitt facebookkonto (så att det inte syns för någon men all information finns kvar) och då ha messenger. Vill en ta bort facebook helt så kan en inte ha messenger.
 
Borde man inte också kunna avsluta hela kontot, så att all historik raderas och sedan öppna ett nytt konto som man har på paus och kör Messenger igenom?

(Har aldrig själv haft facebook eller Messenger, men tänker att det borde finnas sätt....)
 
Borde man inte också kunna avsluta hela kontot, så att all historik raderas och sedan öppna ett nytt konto som man har på paus och kör Messenger igenom?

(Har aldrig själv haft facebook eller Messenger, men tänker att det borde finnas sätt....)
Det går absolut, men oftast vill ju folk ha kvar messenger för att de har sina kontakter där, och om en gör nytt så måste ju alla läggas till igen.

Sen ska en vara medveten om att messenger sparar ner precis alla konversationer i facebooks ägo för alltid. Oavsett hur kontot är.
 
Man kan ha messenger utan FB konto (man knyter det till sitt telefonnummer istället). Men om det går att stänga FB kontot och ha kvar 'sitt tidigare' messengerkonto, eller man får skapa ett nytt kan jag inte svara på.
 
Min bror har det. Han har pausat sitt fb-konto men har kvar Messenger. Mest för att han tidvis jobbat utomlands och det har varit lättare att skicka meddelanden och ringa hem via Messenger. Han är alltså inte sökbar på Facebook, ens för mig som var vän med honom när kontot var aktivt.
 
Man kan avaktivera kontot och ha kvar sin befintliga messenger. Allt finns då kvar men inget syns för någon förrän du väljer att aktivera kontot igen.
Däremot om du raderar kontot tappar du ditt "messengerkonto" också.
Det ska gå/ha gått att knyta messenger till sitt telefonnummer istället, men då lär du tappa alla befintliga kontakter...
Jag har nämligen nyligen undersökt samma sak. 😇
 
Tack allihop, jag ska berätta för henne om era svar.
Blir intressant att se hur hon väljer att göra.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
222
Senast: Badger
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
330
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 624
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp