Stängsel/staket

Vi har 120 cm nät runt om. Jag vill helst ha minst 150 nät kombinerat med plank. Sambon vill gärna gå ned till ännu längre när vi ska byta...
 
En fråga: måste man ansöka om bygglov om man vill installera ett 180-viltstängsel runt sin tomt på landet?
Tror det beror på vilken kommun du bor i, dvs kommunens byggregler bestämmer frågan. I Täby (Stockholm) där mina föräldrar och storebror bor krävs det bygglov för staket som är högre än 120 cm tror jag.
 
En fråga: måste man ansöka om bygglov om man vill installera ett 180-viltstängsel runt sin tomt på landet?
Troligen inte om du bor utanför stadsplanerat område. Enklast är att ringa kommunen och fråga. Betona att det rör sig om ett nät, alltså mest luft. Ofta går det bra att sätta upp höga nät även i tätort, så länge stängslet är genomskinligt.
 
Någon som har erfarenhet av Sverigestängslet? En kopia av Gunnebostängsel som man inte behöver gjuta, utan man kliver ner stolparna.
 

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Monimaker
·
Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: Ramona
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 090
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp