stängselaggregat

ameo

Trådstartare
Moderator
Tror att mitt elaggregat till staketen gick sönder i åskan häromnatten.
Nu funderar jag på om det är möjligt att laga aggregat som åskan tagit, eller om det bara är att slänga och köpa nytt?

Nuvarande aggregat har hängt med nästan ända sen vi flyttade hit för 20 år sedan och är ett sånt som är för mycket kräm i för att få säljas numera. Så frågan är, vad köper man istället? Ett aggregat som tål lite vegetation...
 
Vissa går att laga, jag har gått lagat ett för några år sedan.
Kolla med tillverkaren och/eller försäljaren.
Jag gick mitt lagat via Djurgården i Eslöv.
 
Tror att mitt elaggregat till staketen gick sönder i åskan häromnatten.
Nu funderar jag på om det är möjligt att laga aggregat som åskan tagit, eller om det bara är att slänga och köpa nytt?

Nuvarande aggregat har hängt med nästan ända sen vi flyttade hit för 20 år sedan och är ett sånt som är för mycket kräm i för att få säljas numera. Så frågan är, vad köper man istället? Ett aggregat som tål lite vegetation...
Varför skulle det inte gå att köpa ett aggregat med "mycket kräm" i?? Finns aggregat med 20 joule att köpa. För ett antal år sen ändrades det så att aggregaten får inte ge mer än 5 J vid en snabb förändring/belastning, (tex om ett djur fastnade i stängslet), men aggregat med högre Joule har fått säljas hela tiden.
Bara som upplysning....;)
 
Får du en direktträff av åskan så smälter plasten i aggregatet. Ser ut som ett märkligt konstverk ungefär...
Då är det bara att byta. Men det borde vara lätt att kolla hos en återförsäljare.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej allvetande Buke! Erkänner min okunskap om batteri aggregat nu, har alltid bara haft nätdrivna aggregat :o Men vi har ett gammalt...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: WildHorse
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 274
Senast: _Taggis_
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 614
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp