Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Stängselregler??

Iris71

Trådstartare
var hittar jag de olika stängselreglerna? Alltså finns det stängsel som ej är tillåtna.

Har en granne som troligen har ej tillåtet stängsel till nöt.

Tips??:bow:

Sv: Stängselregler??

Titta på djurskyddsmyndighetens hemsida. Det finns djurskyddsbestämmelser för nöt eller något liknande namn.

Vad är felet med staketet?

Iris71

Trådstartare

Hittade! Tack!

Står att under vissa förutsättningar är det tillåtet!! Usch!!:eek: :mad:

Eller det står att det under vissa förutsättngar är tillåtet att KOMBINERA! betyder det EN taggtråd och EN eltråd??

H

hillevie

det är förbjudet att sätta el i taggtråden. det har det varit i många år.

att kombinera måste ju därför vara en eltråd och en taggtråd separat.

Man får som sagt inte ha el i taggtråden.

Det som är tillåtet är att sätta eltråd eller elband på en distansisolator på ett taggtrådsstängsel. Taggtråden och eltråden får alltså inte vara i samma plan.

Det här handlar minst lika mycket om personsäkerhet som om djurskydd!

Jag tror det skrivits om det här i fler trådar för bara några veckor sen men hittar de inte just nu.

B

bonde

Eltråd på en distansisolator ca 15 cm (in mot hagen) i höjd med taggtråden, om man har eltråd & taggtråd på samma stolpe.
Läskigt att man får ha det så...:(

Iris71

Trådstartare

Nu har jag anmält det till kommunens djurskyddsinspektör. H*n hade redan sett det och visste precis var det var, men inte gjort nåt än! :confused: :mad:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5540 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
1 296
Övr.Hund Hej folket, Låt oss prata hundgårdar! Vi letar hus att köpa. Tanken är att bygga hundgård/-ar när vi väl köpt vårt hus. Tanken är 2x30...
Svar
17
· Visningar
313
Övr.Barn Behöver tips på riktigt hållbara överdragsbyxor (alltså vatten och vindtäta, minst 10000 i vattenpelare). Sonen leker på knä mest hela...
Svar
10
· Visningar
467
Anläggning Sitter i en lite knivig sits. Har byggt ett stall med fyra boxar i Umeå kommun. För ett par år sedan så kom någon ny förordning här som...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund
  • Hundgårdar

Hästrelaterat

Omröstningar