Stängselregler??

Iris71

Trådstartare
var hittar jag de olika stängselreglerna? Alltså finns det stängsel som ej är tillåtna.

Har en granne som troligen har ej tillåtet stängsel till nöt.

Tips??:bow:
 
Sv: Stängselregler??

Titta på djurskyddsmyndighetens hemsida. Det finns djurskyddsbestämmelser för nöt eller något liknande namn.

Vad är felet med staketet?
 
Sv: Stängselregler??

Hittade! Tack!

Står att under vissa förutsättningar är det tillåtet!! Usch!!:eek: :mad:

Eller det står att det under vissa förutsättngar är tillåtet att KOMBINERA! betyder det EN taggtråd och EN eltråd??
 
Sv: Stängselregler??

det är förbjudet att sätta el i taggtråden. det har det varit i många år.

att kombinera måste ju därför vara en eltråd och en taggtråd separat.
 
Sv: Stängselregler??

Man får som sagt inte ha el i taggtråden.

Det som är tillåtet är att sätta eltråd eller elband på en distansisolator på ett taggtrådsstängsel. Taggtråden och eltråden får alltså inte vara i samma plan.

Det här handlar minst lika mycket om personsäkerhet som om djurskydd!

Jag tror det skrivits om det här i fler trådar för bara några veckor sen men hittar de inte just nu.
 
Sv: Stängselregler??

Eltråd på en distansisolator ca 15 cm (in mot hagen) i höjd med taggtråden, om man har eltråd & taggtråd på samma stolpe.
Läskigt att man får ha det så...:(
 
Sv: Stängselregler??

Nu har jag anmält det till kommunens djurskyddsinspektör. H*n hade redan sett det och visste precis var det var, men inte gjort nåt än! :confused: :mad:
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 844
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 610
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
504
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp