Bukefalos 28 år!

Staket och belysning till paddock

S

Smilla96

Åh, nu är min paddock snart klar!:banana:

Nu funderar jag bara över det här med staket och belysning. Vad har ni för typ av staket och belysning och hur högt staket har ni byggt?
Nu är paddocken ett budget bygge så jag tänker ju inte ha dyraste tänkabara staketet eller belysningen heller men det ska vara funktionsdugligt. Gärna bilder och tips!
 
Sv: Staket och belysning till paddock

Vinterhagen omger vår ridbana på två sidor, och på den tredje finns sommarhagen. Vi har ett trästaket som är 1.30 högt.
Belysning behöver vi inte. Vi jobbar skift båda, och det är bara 7 dagar i månaden vintertid som jag inte har möjlighet att rida medan det är ljust ute.
 
Sv: Staket och belysning till paddock

Har precis (i söndags) satt upp staketet runt ridbanan, det blev ett trästaket som är 150 högt. Det är inte helt gratis med trästaket men det känns så mkt bättre än budgetvarianten med breda elband (iaf enligt mig)

Förhoppningsvis så kommer vi att sätta upp typ lyktstolpe stolpar med någon kraftig strålkastare på, tror dock itne det blir i år utan i år blir det två strålkastare på ena gaveln av ladan, dom hamnar såpass högt upp så dom borde ge rätt ok med ljus :)
 
Sv: Staket och belysning till paddock

Har precis (i söndags) satt upp staketet runt ridbanan, det blev ett trästaket som är 150 högt. Det är inte helt gratis med trästaket men det känns så mkt bättre än budgetvarianten med breda elband (iaf enligt mig)

Vad använde du för stolpar och var fick du tag på dom?
Vad kostade det ungefär?
 
Sv: Staket och belysning till paddock

Hej sry för mkt sent svar,
Vi köpte åttkantiga Octowood stolpar impregnerade, köpte drygt 100 stycken (undrar om det inte är 50 kr st eller nåt sånt) för att ha dels till ridbanan och sen till vinterhagarna för att matcha ^^ Det är bara att googla på Octowood.
Själva brädorna köpte vi på en byggfirma bara... tror staketet gick på kring 10 papp, jag har inte räknat exakt jag har bara betalat å sett glad ut.
 
Sv: Staket och belysning till paddock

jag har vanligt vitt trästaket med stolpar (varannan meter tror jag dom står) och två slanor. är väl ca 150 högt.

elband ska man INTE ha på en ridbana då är det bättre med inget staket alls!!! skulle man fastna med stigbygeln i tråden så drar man med sig hela staketet. :crazy: har sett någon råka ut för det och det var en jäkla tur att hon satt på en ovanligt lugn häst.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 545
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Amk
·
Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Ramona
·
Anläggning Jag har börjat fundera på att på sikt försöka göra något som liknar paddock paradise hemma. Mina hästar går på lösdrift och det är bara...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp