Staket runt huset

Diabetikern

Trådstartare
Hej alla

Vad har ni för staket runt era hus? Då huset vi köpte enbart har ett halvdant plank på ena sidan och lite halvtrasiga gamla staketbitar kvar på sidorna ska vi nästa år byta ut detta och göra riktigt. Vi har hundar och jag vill i lugn och ro kunna ha dörren öppen och veta att de inte kommer komma lösa ut på vägen mm

Jag har ingen aning om hur jag vill att staketet ska se ut men vi vill att det ska vara funktionellt och helst inte allt för dyrt.

Hur ser era staket ut? Vart har ni köpt?

Huset är ett äldre hus rött med vita knutar. Inget speciellt iögonfallande eller utstickande på något sätt. Trädgården är ganska liten. På 2 av sidorna har vi häck så staketet ska sättas innanför. Vi har häcken ihop med grannen vad vi har förstått så vi får sköta den ihop.

Staketet behöver inte vara högt ca 80cm-1m

Alla tips mottages tacksamt
 
Vill ni bara ha ett staket som avgränsar tomten, eller ska det vara funktionellt och hålla tex hundar och barn innanför tomtgränsen?
 
Jag har tyvärr ingen bättre bild än såhär:

13082771_10154722702976102_3170745137836508881_n.jpg


Det är alltså tvärliggande trästaket runt hela tomten. Ganska högt, minns inget exakt mått men närmare två meter iaf. Stadigt, rejält och klätterbart för barnet på bilden ;)
Det är gjutet plintar och sen byggt på dem.
 
Har gunnebostängsel, delvis gömt av häck och delvis synligt och skitfult...

@Luff Jag är kass på växter och sådär, men vildvin, är det hundvänligt? Alltså inget giftigt, extra tuggvänligt eller så?
Lättskött? Hur fort växer det?
Skulle vilja gömma stängslet och det där ser för mitt okunniga öga enkelt ut!
 
Absolut hundvänligt och inte giftigt. Ingen hund vill äta det vad jag har märkt. Och då tuggar dom gärna på andra buskar vi har. Vi sköter det inte alls. Det bara växer. Det växer väl ca 1 m per år, åt alla håll som det kan. Vi har väl haft det i 7-10 år. Inte invasivt, det håller sig på staketet och runt. Gräsklipparen tar skotten.
 
Jag gillar dom tomma grenarna på vintern. Det blir vackert när det blir rimfrost. Jag har inte upplevt något problem med löven. Funderar faktiskt på vart sjutton dom tar vägen. Vi krattar ALDRIG löv och bor ju förövrigt på en backe med stora björkar, massor med fruktträd och buskar.
 
Jag gillar dom tomma grenarna på vintern. Det blir vackert när det blir rimfrost. Jag har inte upplevt något problem med löven. Funderar faktiskt på vart sjutton dom tar vägen. Vi krattar ALDRIG löv och bor ju förövrigt på en backe med stora björkar, massor med fruktträd och buskar.

Vi hade rätt mycket problem med dem, de kleggade ihop både singel och på plattorna, fullständigt livsfarligt hala. Men tycke och smak ska man inte diskutera, om de dessutom blåser till grannen och han tål det - win-win.
 
Vi hade rätt mycket problem med dem, de kleggade ihop både singel och på plattorna, fullständigt livsfarligt hala. Men tycke och smak ska man inte diskutera, om de dessutom blåser till grannen och han tål det - win-win.
Ja det kan jag tänka mig att dom blir hala på plattor. Absolut. Men vi har vare sig plattor eller grannar. Det är bra att bo fritt på landet.
 

Liknande trådar

Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Ramona
·
Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: Human
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp