Bukefalos 28 år!

Staket runt uteplats

BulletForMyValentine

Trådstartare
Jag har en liten uteplats vid min lägenhet som jag skulle vilja göra iordning så min hund kan vara med där ute i sommar. Ska sätta upp ett lågt staket runt tänkte jag, är ca 3*4 m. Först tänkte jag bara sätta upp tex kompostgaller på rad, ev med nån stolpe på mitten/ hörnen som stadgar upp det.
Men är osäker på om det håller? Hunden är liten och rymmer inte. Bäst hade ju varit trästaket men känns som det blir dyrt.

Hur skulle ni gjort? :) Och ni som har uteplats, hur har ni gjort?
Prolemet är att det måste vara billigast möjligast då jag har knapert så det räcker ändå.
 
Kompostgaller är inte så himla billigt per meter, men det är ju enkelt att sätta upp..
Jag skulle satsat på hönsnät eller fårnät!

Runt vår tomt har vi nyligen satt upp nytt staket, har som "häststaket" i trä och sen fårnät innanför. Ser faktiskt riktigt vettigt ut och fungerar mkt bra.
 
Har kollat runt nu och bestämt mig för Skagen staketet 150*75 cm från Bauhaus. :)
Någon som vet om stolpar ingår eller får man köpa till det?
 
Jag har nätstaket köpt på rulle och som jag fäst upp med hjälp av två trästolpar på långsidan samt två grövre träspaljéer, en på vardera kortsida som är uppsatta av hyresvärden mellan alla uteplatser. Längs långsidan har jag även buskar som också dem avskärmar ytterligare lite.

Rätt billigt och smidigt att sätta upp, inte det vackraste alternativet men eftersom jag har buskar så smälter det in med dessa rätt bra eftersom nätet är grönt.
 
Vi har samma staket som @Rouise runt trädgården. Och det är helt okej. Jag har en egen inhägnad bakom huset också där jag har kompostgaller som jag fått. Det är ju inte så billigt med kompostgaller precis och även om fin hund inte rymmer så är det enkelt för andras hundar att ramma det eller hoppa över. Hör om dagen sprang en ilsken mops rakt igenom gallret (har satt ihop med buntband som sprack).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 078
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 800
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp