Staket....

Enya

Trådstartare
Jag ska sätta staket runt mitt skrivbord har jag bestämt. Klätterapan Elin klättrar upp här och snor grejer och skriver till folk på MSN.....:D

Hon har en period nu då alla mina saker ( böcker, min dator, min telefon bestick- ja allt som hon inte får ha) är roligare än hennes leksaker.....:crazy:

Vad vill ni sätta staket runt?:idea:
 
Sv: Staket....

Runt allt !

Vårt hem är vissa stunder som fångarna på fortet.

Igår så satt Jonas och lekte i den nedersta kökslådan, det är där vi har dl-mått och dess mindre vänner, slickepottar, elvispvisparna och sånt. Plötsligt ser lilleman väldigt ansträngd ut, han sitter och mökar, jag tänkte låta honom vara tills han känner sig klar men ser i ögonvrån att han tar i så han spyr rätt ner i lådan :eek:
 
Sv: Staket....

Men gud :D

De är otroliga de där små!

Elin är överallt just nu, pillar på allt och klättrar fort och smidigt!
 
Sv: Staket....

Elin är överallt just nu, pillar på allt och klättrar fort och smidigt!

:rofl: Pappa fyllde år i måndags så vi var där och grattade, när vi satt vid bordet så spelade det ingen roll hur långt bort vi flyttade koppar, fat och sånt, nog fanken nådde Jonas dit med sina fingrar i allafall.
Kändes som om vi satt vid ett stor flipperspel där man snabbt som bara den ska lyckas hålla allt på plats :D

Vågar du glömma stänga toadörren?

Det gör inte vi. Vet inte vad för slags sensor Jonas har, han märker direkt om dörren inte har gått i lås och krålar in på dass fortare än kvickt för att stoppa ner huvud och händer i holken.
Han har övergett duschen för tillfället :bow:
 
Sv: Staket....

Når inte Elin prylarna på bordet så klättrar hon helt enkelt upp på bordet....:o

Och toadörren, absolut inte glömma, för då är hon där, drar fram pallen och skruvar på kranen och sprutar vatten ÖVERALLT!!!!! Hon älskar att tvätta sig! :rofl: Allt är blött efter hennes framfart!

Hon klättrar ur spjälis så jag tog bort nallar och så för att hon inte skulle stå på dem ( du vet fördröja det lite:angel:), då VEK hon madrassen på mitten så den blev dubbel och klev smidigt över spjälorna ändå!:eek:
 
Sv: Staket....

Når inte Elin prylarna på bordet så klättrar hon helt enkelt upp på bordet....:o Man får inte vara dum

Och toadörren, absolut inte glömma, för då är hon där, drar fram pallen och skruvar på kranen och sprutar vatten ÖVERALLT!!!!! Hon älskar att tvätta sig! :rofl: Allt är blött efter hennes framfart! Känner igen det där. På dagis fick de sätta upp en extra grind bara för att våran dotter inte skulle kunna ta sig till lämpligt ställe med vatten :angel::rofl:

Hon klättrar ur spjälis så jag tog bort nallar och så för att hon inte skulle stå på dem ( du vet fördröja det lite:angel:), då VEK hon madrassen på mitten så den blev dubbel och klev smidigt över spjälorna ändå!:eek::eek: Vad kommer det bli av din dotter, värsta problemlösaren ju:bow:

***********
 
Sv: Staket....

Hur går det för dig Enya?
Har du lyckats överlista din dotter ännu ?:rofl:

Nä, det är snarare snart tvärtom! :rofl: Vilken ettrig liten människa hon är, den där Elin! :angel:I dag tex så slängde hon mat på golvet och då sa jag till några gånger och tog upp handen igen, när hon gjorde det igen sa jag " app app" och tittade strängt på henne och då tittade hon på mig under lugg med sina stora blå och säger "app app" till mig.....:o

Nytt med henne är att bråka med brödrarna, sitter de på ett ställe så SKA hon ha den platsen, det bara är så :D

I morse tyckte inte jag att hon behövde välling då vi skulle äta frukost, men hon ansåg att man INTE drar in vällingen på morgonen oavsett hur många gånger man ska äta frukost.... Hon upprepade ordet " kikisch" till jag gav med mig och gav henne lite välling.....:o

En annan ny grej är att luta sig mot storebror och säga att han ska äta sin mat ( på Elinsspråk givetvis)....:o Man kan säga så här.... hon snappar visst upp ett och annat här!!

Hur går det för dig? :D
 
Sv: Staket....

:rofl: Pappa fyllde år i måndags så vi var där och grattade, när vi satt vid bordet så spelade det ingen roll hur långt bort vi flyttade koppar, fat och sånt, nog fanken nådde Jonas dit med sina fingrar i allafall.
Kändes som om vi satt vid ett stor flipperspel där man snabbt som bara den ska lyckas hålla allt på plats :D

Vågar du glömma stänga toadörren?

Det gör inte vi. Vet inte vad för slags sensor Jonas har, han märker direkt om dörren inte har gått i lås och krålar in på dass fortare än kvickt för att stoppa ner huvud och händer i holken.
Han har övergett duschen för tillfället :bow:

När sonen var liten var han i maskopi med gammelhunden - hunden öppnade dörren och sonen öppnade toalocket så hunden kunde dricka:D
Sen klättrade han ner i toastolen (han böjade klättra innan han kunde gå) och satt där och plaskade nöjt med sina badleksaker...:angel:
 
Sv: Staket....

Ja jösses va dom kan di små!
Och så tror man att de aldrig lyssnar, jo tjena :grin:, när man minst anar och är i sämst sällskap så kommer det minsann fram vad dom hört/sett :o:eek:

Här går det väl framåt.
Jonas har börjat inse att det är väldigt orättvist att ALLA ANDRA får gå uppför trappan men inte han, så han går längs med väggarna alt. kryptränar ( har han bråttom har han den där krålning medelst hasning-stilen som militärer under taggtrådsövning har) ut i hallen och sitter där en stund och för en diskution med alla skor & stövlar.
Och jag kollar honom & tänker OK, han är så söt och snäll:love: och släpper därmed blicken i några sekunder & då passar han på att smyga bort till trappan för att ta sig upp ett par trappsteg, när jag sedan med blicken igen söker av området han senast befann sig i så är han som sagt i trappan och när han ser att jag har sett honom så flesar :D han upp sig och skyndar sig upp 1-2 steg till.

Så ja, det går som sagt framåt, ibland fortare än man (jag) hinner med.:p
 
Sv: Staket....

:rofl:
Alla sätt är bra utom de dåliga !

Det konstiga är att små barn inte verkar bekommas av att kallt vatten är inte njutbart att bada i :eek:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 809
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 232
Senast: jemeni
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 894
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 100
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp