Bukefalos 28 år!

staketliknande åring!!

ragge

Trådstartare
Har en 1 åring som efter kastarktionen har fallit ur enormt...dessutom växer den som tusan nu.
Den får fri tillgång på bra hösilag och hö men vad kan man ge den mer?Vet att den ska ha mkt protein som unghäst, men kan man ge den mkt energi också för att få den tjockare?(kvot?)
Den får nu en blandning av 50/50 havrekross/korn 2 kg/dag och 1 1/2 dl linfrö(kokt).
 
Sv: staketliknande åring!!

kan man ge t ex olja eller krafft energi för att "ge" den mer energi i fodret?eller ska man koncentrera sig på proteinet ändå och ge nått avelsfoder?
 
Sv: staketliknande åring!!

Har du analys på hösilaget/ höet? För i sådana fall kan jag räkna ut en foderstat till dig. Har fått hem ett bra program och tycker att det är kul att räkna ut foderstater!:)
 
Sv: staketliknande åring!!

tyvärr...jag bor i edinburgh och hästen hos mamma i sverige utan kamera...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 322
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 176
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Jag behöver få i min unghäst (blir 1 år i maj) både mer energi och protein. Han får bra hö (kvot 6,2) men får inte i sig tillräcklig...
Svar
18
· Visningar
1 341
Senast: SiZo
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp