Stall i tätort?

AVB

Trådstartare
Var får man bygga stall egentligen? Hur stor måste en tomt vara för att man sk ha stall på den i en tätort, t ex?

Borde kanske som arkitekt veta detta men haha

Sv: Stall i tätort?

Jag vet bara att när vi byggde fick totala byggytan (hus + garage etc) inte överskrida 30% av tomtens area och att det skulle ligga 50 m från bebyggelse om inte det godkänns skriftligt av grannarna. Men om detta var kommunens bestämmelser eller enligt lag har jag faktiskt ingen aning om.

Sv: Stall i tätort?

Det beror på om det är detaljplanerat. För utanför detaljplan får man smälla upp ekonomibyggnader. Ring ansvarig på komunen.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 771
Senast: 13579vas
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 543
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 288
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 048
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka