B

**BORTTAGEN**

någon som byggt stall?
priser,bra leverantörer ( 6-hästars )
 
Holma stallet har kanonstall men jag valde att bygga själv det var inte billigt...
5 hästars på 120kvm. Virke hade vi själva ,bygglov 4000:- gjuta plattan 20000:- golvbrunn 3000:- plåttak 15000:- isolering 8000:- fönster 8 st köpte billiga hos en kk-förvaltare 5600:- port 5600:- 4 dörrar 4x 1500:- boxinredning 38000:- + moms hos myrbyboxar sparkplattor i boxarna 4800:- krubbor & vattenkoppar 4000:- (köpte stora vattenkoppar på granngården) + färg, eldragning, vattendragning och avlopp så visst kostar det men jag ser det som en investering. Det ska ju stå på gården i många år och jag fick det precis som jag ville ha det :bump:
 
Men blir det ändå inte billigare att bygga själv i långa loppet än att köpa färdigt? Hur mkt går ett Holmastall i samma strl på? Lite nyfiken då jag själv planerar att bygga/renovera stall framöver. Letar gård och har insett att en gård med ett stall jag vill ha knappt finns till salu i området jag vill bo, så det kommer nog bli till att köpa en där möjligheterna finns att fixa själv istället.
 
Vi ska bygga ett stall nu till våren... Min syster hittade en billig byggnad som hon "designat om" plats med 8 hästar t.o.m.! Pappa var inne på att beställa ett stall från Holma men nu har han kommit på andra tankar, stallet vi ska bygga kommer att bli betydligt billigare :) Kommer inte ihåg leverantören, men ska höra efter och återkomma med det samt prisuppgifter.
 
hästbastu....? precis, tycker dem verkligen om det... :confused:
Solarium är ju bra, men att bli instängd i en häst bastu... :confused: Tänk så varmt det är och sedan blir dem ehlt ner kylda när dem kommer ut i stallet :(
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
890
Senast: a1agnlju
·
Gnägg Hej! Jag är jätteintresserad av att se hur era hästars hovar ser ut både från sida och underifrån. Kan vara fram eller bak, skor eller...
Svar
8
· Visningar
416
Senast: warg
·
Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
706
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
620
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp