Stalla in eller inte?

charmant

Trådstartare
Ska flytta min arab kille i helgen till ett nytt stall.nu funderar jag på om jag ska stalla in honom eller inte.Han är väldigt frusen av sig och nätterna börjar ju bli kalla.Ska jag stalla in honom eller ska jag sätta på honom ett tunnare täcke(typ regn täcke)och ha honom ute ett tag till med stöd fodring av hö?Har aldrig haft en så frusen häst förut.Mina andra har alltid gått ute en månad till.hur ska jag göra?Tacksam för svar :confused:
 
Jag har stallat in mina, utom en 1 åring som går på hingstbete. Där är inte mycket näring i gräset nu och då ser jag ingen anledning till att de ska gå ute på natten. Men det är ju skönt att slippa mocka naturligtvis :) Men är han frusen och han inte har vind/regn skydd i hagen så tycker jag du ska plocka in honom, det hade jag gjort
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 983
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 888
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp