Stallägare från hell?

Sv: Stallägare från hell?

Det värsta jag råkat ut för var att stallet rasade ihop på natten och stallägaren kontaktade inte mig utan det var en annan hästägare som ringde mig på eftermiddagen och berättade vad som hänt:crazy:

Min häst blev inte så fysiskt skadad, fast hon har fortfarande ett ärr på huvudet, men hon har blivit mycket mer ljudkänslig än vad hon var innan.

Det här var flera år sen och jag har givetvis flyttat därifrån.
 
Sv: Stallägare från hell?

Jag skulle vilja se det stallet där hästägaren gått till tinget för att klaga på stallägaren och sedan stått kvar i stallet! Ang maktmissbruk, ja självklart! mitt stall, mina regler!!!

Självklart står jag inte kvar där!! Men om denne förväntar sig något ekonomiskt efterspel för ett avtalsbrott h*n själv begått, då får h*n allt så vackert dra mig till tinget.
Det var stallägarens val att bryta mot sitt eget avtal, sina regler i sitt stall och inte fullfölja det h*n fick betalt för, inte mitt val!
Ingen ska behöva ta va sk*t som helst av sin hyresvärd om denne utan förvarning ändrar regler & rutiner och slänger ur sig; "flytta då" som sitt bästa motargument.

Finns det en skälig grund till att ändra på något man har avtalat, så har man även en skyldighet gentemot sina hyresgäster att informera om det. Sköter man det snyggt så behöver man inte ha en massa hästägargnäll heller.
Vi är i stallet för hästarnas skull, inte tvärtom o framförallt är vi inte där för "godsägarens" skull!

Föreställ dig att du hyr en lägenhet och avtalet säger att värme, vatten och bredband ingår i hyran. En kväll som denna får plötsligt hyresvärden för sig att stänga av allt, bara för att han kan! Kul för dig att frysa, lukta illa och dessutom inte kunna svara på detta inlägg.. eller hur? :angel:


/Cinnamon
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stallägare från hell?

Självklart står jag inte kvar där!! Men om denne förväntar sig något ekonomiskt efterspel för ett avtalsbrott h*n själv begått, då får h*n allt så vackert dra mig till tinget.
Det var stallägarens val att bryta mot sitt eget avtal, sina regler i sitt stall och inte fullfölja det h*n fick betalt för, inte mitt val!
Ingen ska behöva ta va sk*t som helst av sin hyresvärd om denne utan förvarning ändrar regler & rutiner och slänger ur sig; "flytta då" som sitt bästa motargument.

Finns det en skälig grund till att ändra på något man har avtalat, så har man även en skyldighet gentemot sina hyresgäster att informera om det. Sköter man det snyggt så behöver man inte ha en massa hästägargnäll heller.
Vi är i stallet för hästarnas skull, inte tvärtom o framförallt är vi inte där för "godsägarens" skull!

Föreställ dig att du hyr en lägenhet och avtalet säger att värme, vatten och bredband ingår i hyran. En kväll som denna får plötsligt hyresvärden för sig att stänga av allt, bara för att han kan! Kul för dig att frysa, lukta illa och dessutom inte kunna svara på detta inlägg.. eller hur? :angel:


/Cinnamon

åh va du formulera dig bättre än mig! Word (som kidsen säger) ;)
 
Sv: Stallägare från hell?

Hej!

Förra stallet jag stog fick ägarinnan nån typ av 40-årskris och förvandlades från en trevlig och glad dam till en sur bitch.

Det var inte bara jag som råkade ut för henne, utan vi var några stycken. Vad hon gjorde? Bland annat:

Blåste det fick man inte rida för hästarna kunde bli oroliga (jag är vuxen och tycker mej kunna få bestämma detta själv).

Man fick inte ta hästarna ur beteshagen första veckan på betet, helst skulle man inte vara där alls och störa (min häst hade enorma viktproblem och hann på en vecka på bete dubbla sin vikt- hon MÅSTE gå hela sommaren).

Hon stoppade ihop mej, 2 12-åringar och en tjej till utan bil i en hage dit man måste ha bil för att kunna vattna hagen (och vatten måste dom ha). Det var minst 1 km dit, stig i skogen, eller bilväg på åkern. Oavsett vilket- hur skulle vi kunna få med oss vatten? Det fanns alltså andra hagar dit man inte måste frakta vatten. Sen lovade hon att hjälpa oss och köra ner vattnet om vi fyllde dunkarna, men blev tvärförbannad och skällde ut oss när vi väl frågare. Det fick vi väl ordna själva!

När folk glömde fodra våra hästar (och det gjorde dom) och man sa till kom hon alltid med ursäkter för dom.. Min favorit var att dom hade fodrat och sen fyllt påsarna med nytt silage.. Ja, det var ju snällt, men hur visste dom vad hästarna skulle ha- foderlappen stämde inte, för jag hade inte ändrat den.

Varje gång hon såg mej hade hon nåt nytt att klaga på, hästen var för smal, för tjock, fel kön, fel färg, jag vad fel, kunde inget osv osv. Till slut ville jag inte åka till stallet alls, för jag visste ju att jag skule få skit för nånting jag inte gjort.

Hon fick för sej att städa en gång och tyckte ett bra alternativ var att slänga in all bråte i min hästs box. Där fanns vassa saker pålle kunde skadat sej på, men det tog hon ingen som helst notis om.

Vid fodringar och lunch skulle allt göras vid en viss tid- vilket jag tycker är jättebra, bara det att det bara gällde vissa av oss. Andra kunde komma och gå som de ville och ta sina fodringar vilken tid man kände för det. Då skulle den som tog nästa fodring anpassa sej, även om man inte visste när den förra fodrades och heller inte fick veta det- vi skulle alltså ringa runt och fråga. Om vi blev sena till tex lunchen, men fodrade vid en tid som nån av deandra fodrat säj dagen innan, då fick vi en tokutskällning för att vi gjorde FEL!!

Och så till hyran.Vi betalade extra till en tant som skulle avlasta oss och hjälpa till med fodringar- hon var bortrest mestadels av tiden (tyvärr ingen överdrift) och pengarna hamnade direkt i stallägarens ficka. Jag skulle från början inte ha några pass, men fick sen höjd stallhyra OCH blev tvingad att ta en massa pass OCH hon klagade på att jag tog för få, fast jag tog lika många som de som hade lägre hyra och skulle ta fler pass än jag..

Till slut flyttade jag- jätteskönt, och trivs nu på nya stallet.

/ Lavinia
 
Senast ändrad:
Sv: Stallägare från hell?

Herregud, det där var en skräckhistoria som hette duga! Vilken kärring! Man tror ju inte att det förekommer till den nivån, alla stallägare vill väl ha nöjda kunder...?! Var det ett stort stall hon hade?
 
Sv: Stallägare från hell?

Två stycken stall...

Det första var ett kollektivstall, där ingen brydde sig om de andras hästar...:crazy:. I alla fall inte min. Alla tog in sin egen, och eftersom jag jobbade heltid, fick min stå kvar ensam ute...att hon blev stressad, ledsen och svettig, det var det ingen som brydde sig om. Höet skulle köpas av bonden som ägde gården, men konstigt nog föll halvbloden ur på det. Min började hosta. När analys togs visade det sig vara otjänligt för hästar ur hygienisk synpunkt och näringsfattigt. Stallet sköttes av en tjej som också hyrde huset på gården, och hon både bestämde och inte. Om man hade synpunkter på något ( t e x att det inte fanns spångrepar eller material att mocka med) så fick man oklara svar. Det slutade med att jag köpte mig en egen spångrep:crazy:. Hon hade dessutom synpunkter på att min häst hostade, jag hade ut veterinären och fick för mig klara direktiv. Men det räckte inte för henne. Eftersom hästen hostade och snorade en ganska lång period, ville hon att jag skulle ha ut veterinären igen. Att jag sen försökte att påverka stallmiljön, var inte viktigt...t e x hölls stalldörrarna stängda nattetid trots att stallet dröp av fukt på morgonen och nordsvensken som stod i stallet var svettig på morgonen. Men det gick inte att ändra på...droppen var när jag var ute och promenerade min häst för att få henne att hosta upp slemmet, då fick jag höra att man ABSOLUT inte fick ta ut en hostande häst ur stallet. Jaha?

Nästa droppe var när jag sökte medryttare till min häst. Hon skulle komma en dag och provrida, men fick bara skritta p g a att hästen hade fortfarande lite hosta. Vi pratade och gjorde i ordning hästen och skrittade några varv på ängen. Det var en jättetrevlig tjej som passade hästen bra och som inte var rädd för henne (ett stort halvblodssto som hade lite egna åsikter ibland). När vi kom in i stallet igen, märktes det på stämningen att det var något. Alla var där. Jodå, stallförvaltaren började med att påpeka att hästen hostade, och att man rider inte en hostande häst. DU SKA NU TA UT VETERINÄREN TILL DIN HÄST! skrek hon och min blivande medryttare såg en aning förvånad ut.:cool: Jag påpekade att det var ett illa valt tillfälle att diskutera detta då jag höll på att visa min häst. Resten minns jag inte, för jag var så arg. Men jag tror att hon fick svar på tal.

Jag flyttade. Medryttaren var av den stabila sorten och hon flyttade med (hon hjälpte mig t o m med flytten:love:). Fick senare höra att stallvärdens hästar också började att hosta av höet lite senare (alla trodde att min hade smittat hennes med kvarka som gick då, prover var tagna och symtombilden stämde inte alls). Hennes varmblod fick stå inne och hosta med termotäcke på sig trots att han inte hade feber och allmäntillståndet var opåverkat i den allt annat än sunda stallmiljön med hö som var rent ut sagt mögligt. Han fick förstås lunginflammation som krävde pc, och av detta en pc-chock. Stackars häst! Och snacka om okunnig hästmänniska som dessutom drog med de andra inackorderingarna i någon slags mob mot mig och min häst. Min häst visade aldrig mer några symtom på hosta efter att ha flyttat till en normal stallmiljö. RYYSER när jag tänker tillbaka på den tiden! Jag var dessutom nybliven mamma och hade det tufft med att klara av bebis och häst, allt var nytt. Det sjuka var att den här stallvärden var äldre än mig, de andra inackorderingarna var tonårstjejer. Jag och stallvärden drack kaffe ihop och pratade en del om allt möjligt och jag fick den uppfattningen att vi var vänner på något plan! Läskigt! Allt bara vände utan att jag förstod vad som hände egentligen.:crazy:

Det andra var ett stall där hästarna glömdes ute ibland.:eek: Annars OK!
 
Sv: Stallägare från hell?

Jag har en väldigt trevlig historia...

Jag har 3 hästar, varav 2 är hingstar och en är sto.
(Lilla familjen, mor, far och son).


När min yngsta hingst var 1 år så orkade jag inte stå kvar i stallet jag stod i, hästarna blev bara magrare och magrare trotts att de hade bal i hagen. Jag hade full sköttsel (som jag betalade extar för!) och en dag ringer stallägaren och säger att mitt föl (1/2 år) har rivit stängslet in till hennes hästar.

Jag kommer till stallet och där står min unghingst mycket riktigt i den andra hagen, men... staketet är indraget i min hage, stolpen är knäckt åt samma håll, dvs det är en av stallägarens hästar, som då inte får mat ordentligt som blivit för hungrig, som varit in i min hage.
Så jag bestämmer mig för att flytta och får plats på en lösdrift med 2 andra jämnåriga hingstar. Full sköttsel.
Första året är allt bra, men efter jul kommer stallägaren och påstår att hon vill ha mer betalt för höet, för nu äter de ju mer nu... Typ 500:-/månad mer (ca 3 kg/dag)... O.o

Jag förstod vid detta lag inte varför min unghingst var så takig över ryggen, men fick höra att det minsan var för att den inte fick kraftfoder. (min är en kallblodsras, idag går han på enbart hö och är rund och fin).

Det visade sig, när jag börjar prata med min kompis, att fri tillgång som hon påstått att hästarna hade, var att slänga ut 3 säckar med hö till dom som de fick dela på hela dagen.
Meeen hon kan tänka sig att inte ta extra betalt om vi andra hjälps åt i lösdriften istället (aka hon ides inte längre ha hand om lösdriften själv...)
Av olika orsaker så hade jag börjat titta efter en ny stallplats, för att få hästen närmare mig.


Det kommer en ny till stallet som har ett sto med föl.
Helt plötsligt så ska jag antingen kastrera min knappt 2 åriga hingst eller så måste jag flytta... (att tillägga är att min hingst är den snällaste man kan tänka sig).

Jag får då en vecka på mig att flytta! :eek: Trotts att det tidigare varit en månads uppsägningstid.
Detta för att jag ju sagt att jag börjat leta efter en ny stallplats... :cool:

Gissa hur lätt det är att hitta en stallplats till en hingst i norrland?


Sen kröp det fram att stallägaren ville ha hagen till det nya stoet som hade ett stoföl...



Som tur var hade jag mina andra två hästar i ett annat stall och denna var barmhärtig nog att hjälpa mig. Annars vet jag inte hur det gått.

Men nej, den stallägaren som sa upp mig med en veckas uppsägning har jag inte mycket till övers för idag, och inte ett enda gott ord att säga om.
 
Sv: Stallägare från hell?

Oh ja, det finns tyvärr rötägg i alla hönsgårdar..
Håller inte riktigt med Kenneth att det bara finns två alternativ; gilla läget eller flytta även om det är stallägarens stall. Som inackordering betalar du trots allt en hel del för box, service, foder och/eller div. andra tjänster eller hur nu upplägget ser ut och då måste du kunna ställa krav på att avtalet även följs av stallägaren.
Enligt ditt resonemang borde man även kunna "sätta skon på den andra foten" och säga att stallägaren får acceptera hästägaren som den är eller stå där med tomma boxar..
Ett avtal är ju faktiskt en ömsesidig handling eller hur?! Då kan man inte behandla sina hyresgäster precis hur man vill bara för att man äger stället. Däremot kan man utforma avtalet och sätta regler som hyrestagaren antingen kan acceptera eller inte. (kanske var så du menade?)

Min förra stallägare valde att göra bort sig och inte följa sitt eget avtal, eller ens bedriva en någorlunda hästsäker verksamhet. När det uppdagades att dennes utlovade och betalda skötsel (basic såsom mat/vatten) till slut äventyrade hästens hälsa flydde jag därifrån. :mad:
Vill man inte ha traktens sämsta rykte bör man nog tänka på att behandla andra och andras hästar så som man själv skulle vilja bli behandlad. Gyllene regeln helt enkelt!

//Cinnamon


Håller helt med dig, då jag sett detta med!!! :bow:
 
Sv: Stallägare från hell?

Hej!

Lilla stallet hade 2 boxar, som sen blev 2 boxar och en shettisbox.
Stora stallet hade 5 boxar, tror jag det var eller om det var 6. Och en utebox. Nu har dom byggt till, så nu finns där fler, men jag vet inte hur många.

Och hon verkade inte behöva nöjda kunder, stallet ligger så centralt att alla vill stå där av den orsaken, trots att det inte finns några vettiga ridvägar och ridvolten inte sköts.. ( Den fick vi förresten vara med och betala nya sanden på, som kom i en hög, låg i en hög i minst 1 månad för att sen spridas ut på volten och inte göra någon skillnad alls..).

/ Lavinia, som inte fattar att hon stog ut i 3 år!
 
Sv: Stallägare från hell?

Har haft min häst i två stall tidigare.

Det första hon hamnade i efter att jag köpt henne var jätte bra och billigt till en början. (hyrde av en jobbarkompis) Behövde inte betala nägot förutom kraftfodret till min häst. Jobbarkompisen stod för allt - spån, hö, ut och insläp m.m. Bara för att han ville använda stallet till något vettigt - fd ridskolestall och fd uppfödningsstall så hon stod i en stor fölbox. Sen tog han även hem ett av sina ston som sällskap till min(hade alla hästar ute på foder då uppfödning låg vilande) Fanns en ridbana på 40*60 meter som dock användes till upptställnigsplats för fordon. :(

Sista månaden var dock inte kompisen hemma så mycket utan jobbade mycket konstiga tider så hans son med flickvän fick ta hand om hästarna och det var lite si och så med skötseln av dom. Dom kom ut och in på dagarna mentyvär hände det att dom fick ingen frukost och kvällsmat.

Flyttade därifrån ganska omgående då jag fick reda på att sonen slog och misshandlade min häst. :mad:

Andra stallet hon stod i så hade jag och stallägarens dotter hand om ut och insläpp. Hade varannan vecka då hon var borta ena veckan och jag gick förmidag/eftermidag varannan vecka. Betalade 1000 kr/månaden för halm och hö + ut/insläpp de veckor dottern var hemma. Funkade bra till en början men sen vart det lite si och så från stallägarnas sida. Det hände att dom glömde ta in dom ibland fast det var -20 ute och ibland stod dom inne hela dagarna utan att ha fått varken vatten eller mat på hela dan och kom ut kl 18,00 på kvällen.

Ibörjan fick min häst ingen frukost för hon gav sina inget på morgonen utan dom fickl bara hö i hagen. men det vart bättre tillslut med frukosten.

Tröttnade tillslut och då vi flyttade från huset vi hyrde så flyttade jag även hästen till nya stallet.
 
Sv: Stallägare från hell?

åh va du formulera dig bättre än mig! Word (som kidsen säger)

"Same, same but different" bara.. ;)
För jämlikhetens skull kanske vi borde starta en tråd med stallägare från heaven?! För tack o lov finns det ju såna också!

//Cinnamon
 
Sv: Stallägare från hell?

Herregud vad folk har råkat ut för. Man upphör aldrig att förvånas! Det är nästan så att man kan skriva en bok med värstinghistorier i hästvärlden. :D (Det är bara att börja skicka in era bidrag! :D)
Men förslaget med en tråd om Stallägare från Heaven var kanon! ;)
 
Sv: Stallägare från hell?

Jag har stått i ett stall där det man kommit överrens om från början (morgonfodring+utsläpp vardagar skulle ingå i hyran) plötsligt slutade gälla. Stallägaren bestämde plötsligt att vi fick ta ut alla vardagar (de fodrade bara hö) och h*n kunde ta in istället. Hästarnas utetäcken började ha stora bajsfläckar och halm på fast de skulle bytas vid insläppet mot innetäcken. Tillslut fick vi ta alla pass själva för att stallägaren 'inte kunde/inte var hemma' och stallägaren satt själv och spanade genom fönstret på oss när vi var där.
Vi flyttade.
 
Sv: Stallägare från hell?

Jag har två exempel på såna stallägare. Det är en nära kompis som haft hästen på båda ställen.
Första stället:
Ägaren vägrar fodra hästar annat än morgon och kväll. Hästarna bröt sig ut ideligen ur hagen under vintern eftersom de var hungriga. Hästägarna ville skaffa foderbord med tak för att kunna lägga ut foder till hästarna. Två av hästägarna ville inte detta då deras hästar gick i hagen brevid och "kommer att bli avundsjuka" (de var där och fodrade sina hästar på lunch, men vägrade fodra någon annas) Stallägaren tyckte de två hästägarna skulle få som de ville. Stallägaren lagade heller inte hagar och belysning när det behövdes utan bara när han själv ville. Ingen kontrakt fanns skrivet.
Kompisen flyttade då sin häst till ett nybyggt stall. Kontrakt skrevs innan flytten och vid inflyttningen meddelade den stallägaren att paddock, varmvatten och gång över en bäck (för att kunna rida ut) skulle inte bli färdigt förrän 2 veckor senare. Helt ok tyckte alla som flyttade in sina hästar. Efter ett par månader utan att det hänt någonting ifrågasatte hyresgästerna varför. Stallägaren blir sur och vägrar sedan dess prata med dem. Det har nu gått 4 månader och ingenting är åtgärdat. De tar full hyra utan att erbjuda det som står i kontrakten.
Kompisen letar efter ny stallplats igen.

För mig är det otänkbart att inte ha en rak och öppen dialog med hyresgästerna. Jag vill ha en bra stämning i mitt stall.
 
Sv: Stallägare från hell?

*kl*

Flyttade i våras från ett stall som från början verkade så bra, men dessvärre var det inte så.

Ett par exempel:
*jag hade eget hö och mellan januari-halva maj gick det åt 22(!) rundbalar torrt hösilage á 300kg till min häst+att en annan häst fick av det på helgerna. Under denna tid gick det åt tre (japp TREst) lika stora balar för stallägaren som också hade en häst+helghäst. Men hon tog aaaabsolut inte hö av mig. Nehej, det var nog hömonstret som åt upp det...

*ungarna som bodde hemma på gården smällde nyårssmällare hela jul och nyår. Detta resulterade i att min häst rasade ca 50 kg på tio dagar. Fick henne inte att äta.

*stallägaren satt och red i mitt Dyón-träns.

*på helgerna var det sovmorgon och då fick hästarna frukost när det bahagades att stiga upp, mellan tio och elva på fm. De fick vid sex-sju på vardagar.

Finns massor av fler exempel, men orkar inte tänka på eländet. Trivs asbra dit jag flyttade!!
 
Sv: Stallägare från hell?

Hade en stallägare som en dag fick för sig att mocka ur min box, köpa nytt strö och ta betalt för hela kalaset.

Sedan bestämde hon att vi inte fick hjälpa varandra med våra hästars skötsel, om vi inte skulle rida häsen i fråga. Det skulle hon göra och få betalt för det. Vi fick inte heller låta någon bekant sköta hästen. Det var hästägaren eller stallägaren som skulle göra det. Hon blev irriterad om man kom till stallet efter insläppet för att sköta sin häst (jag pluggade 10 mil bort på den tiden så jag hade svårt att hinna annars).

Och kom man till stallet när hästarna varit ute 2-3 timmar blev hon skitsur för då kunde ju hon sluppit släppa ut ens egen häst (kul när man har en häst som blev tokig av att stå inne själv).

Efter några månader kom hon på att om någon var i stallet vid 16-tiden skulle vi ta in alla hästarna, så att hon slapp.

Alla dessa "regler" kom till allt eftersom. Jag flyttade därifrån så fort våren kom och hästen kunde flyttas ut till betet.
 
Sv: Stallägare från hell?

Fick även höra av stallkompisen att hon slagit min häst och även försökt lastträna henne, samt snackat en massa skit om mig och att hon minsan skulle få in henne i en transport och skulle prova nån dag. Gör man så med andras hästar? Vad visste hon om min hästs bakgrund som inte jag visste? Och vem är hon att komma och snacka skit om mig som hade försökt allt när det gällde lastningen.

Hon gick föresten i konkurs några månader efter att jag flyttat. Fick sälja gården och sin butik. Var väl därför hon var så pengakåt.
 
Sv: Stallägare från hell?

Herregud vad folk har råkat ut för. Man upphör aldrig att förvånas! Det är nästan så att man kan skriva en bok med värstinghistorier i hästvärlden. (Det är bara att börja skicka in era bidrag! )
Men förslaget med en tråd om Stallägare från Heaven var kanon!

Jag börjar med mitt värstingbidrag och avslutar med ett guldkorn..

I det s.k "fullservicestallet" som jag refererat till i tidigare inlägg fick jag på kort tid uppleva:
Hästarna fick inget vatten i hagen på hela hösten och i sommarhagen tog det en hel vecka innan h*n fyllde på.
Hagarna var upp till knäna med tjocklera och i ena hagen var det fullt med bråte (trätrall, stenblock, arbetsmaskiner mm) DÄR tänkte h*n släppa ihop 2 nya hästar med min!! Lyckades dock avstyra denna idiotiska manöver..
H*n gav inte den högiva som vi kom överens om och som jag betalade för. Istället slängde h*n till den lite halm :mad: Hästen var så hungrig när jag kom på em att den anföll mig i boxen. Tappade 10% av sin kroppsvikt och har sedan dess varit sjuk.:cry: (är sakta på väg att bli bättre, och JA veterinär är inblandad)
H*n hade inte tid och/eller råd att köpa havre & betfor så det var ofta slut i flera dagar ibland en hel vecka. När h*n väl fick arslet ur vagnen köpte h*n bara 1 säck åt gången..på 14 hästar :confused:
När jag sopat hela stallgången en morgon sa h*n på fullt allvar att det skulle sopas in i en av ponnyboxarna för den gillade att pilla med sånt..öhh, bajs, damm, gamla foderrester, lera, hårtussar, kattens musrester mm..?? Då mådde jag f*n illa och tokvägrade!

Listan över galenskap kan göras mycket längre, men jag försöker att lägga det bakom mig och fokusera på att få min pålle i form igen och glädjas åt att aldrig mer behöva sätta några hovavtryck där!! :banana:

Guldkorn:
Första stallet där pålle är född bodde dottern till markägaren. Hon hade ingen egen häst men drev stallet ändå med imponerande hängivelse. Vi hjälptes åt med mycket och hon såg till att stämningen var på topp så gott som alltid. Reglerna var enkla och tydliga och hon var alltid konsekvent! No tjafs!
Hon kom ofta ut med fika, ordnade grillkvällar som stallmöten och varje år drog hela gänget till Scandinavium. En tradition som hållt i sig även sedan vi flyttat! Grinade floder när jag var tvungen att flytta pga jobb/avstånd. Saknar dig Anki!!!! :bow:

Trevlig helg allihop!

//Cinnamon
 
Sv: Stallägare från hell?

Jag skulle vilja se det stallet där hästägaren gått till tinget för att klaga på stallägaren och sedan stått kvar i stallet! Ang maktmissbruk, ja självklart! mitt stall, mina regler!!!

Ja du har rätt. Ditt stall - dina regler.

Det är dock helt självklart att dina regler stämmer med kontraktet. För man kan ju inte ha en sak som gäller enligt kontrakt och en annan sak som gäller i verkligheten.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 407
Senast: Skye
·
Anläggning Försökt att googla men hittar inte riktigt det jag söker. Vad har en stallägare för ansvar? Att det är ström i hagarna? Att hästarnas...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 242
Senast: Unhappy
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp