Bukefalos 26 år!

Stallbandage

Betazoid

Trådstartare
En häst i "mitt" stall har gjort sig illa på nåt i hagen och fick då ha bandage på sig på nätterna ett tag. Han lindades med elastiska lindor + padd och fick sen sår/skav på benen. Jag har alltid fått lära mig att man inte ska ha elastiska lindor som stallbandage, men dom tyckte att andra lindor inte skulle sitta kvar.
Hur brukar ni göra?

Aldrig elastiska lindor under längre tid än under träning!
Oelastiska som stallbandage med vaddstycke under

B

**BORTTAGEN**

När jag har lägger stallbandage så har jag en tjock filtpadd eller "Back-on-track" under och lindar en fleecelinda över. Det sitter väldigt bra under natten! :)

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
27
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 099
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
28
· Visningar
2 158
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2
Svar
39
· Visningar
3 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Tittar in i ditt kök del 26
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat