Bukefalos 28 år!

Stallbandage

Hittade detta "Om du en gång börjat bandagera hästen måste du i allmänhet fortsätta, annars svullnar benet. Därför ska man inte bandagera om det inte behövs, dvs om hästen inte visar några tecken på svullnad."

och så undrar jag varför man ska ha det, varför man itne kan vara utan
 
Tycker de verkar onödiga... orkan man inte göra på det gamla hederliga sättet eller?
 
Har inte provat dem men tycker att det verkar smidigt.

Sucy. Hästen blir inte "förstörd" av att man lindar benen. Att linda kan vara ett sätt att hålla hästen fräsch och förebygga problem.
 
det känns som ett vettigt alternativ om man står i kollektivstall, så att den som nattar hästarna slipper ställa sig och linda.
 
kommer göra vad?
linda?
Jo det skulle de ha gjort, men jag tycker det är snällare så här.
 
Jag har dem och tycker att de är väldigt bra. Det som sitter innerst mot hästbenet går att ta bort (sitter fast med kardborre) så det är lätt att tvätta. Enda negativa är att jag tycker att de hade kunnat vara lite mer formsydda där de går ner över karleden.

Det är väldigt smidigt och tidsbesparande. Spec när farsan ska ta in/ut hästarna för han lindar så att allt hamnar på mitten :)
 
de ser ju smidiga ut.
de ser ut precis som veredus men kostar väl några hundringar mindre och vem säger nej till det? :)
fast själv lindar jag hellre än har skydd, har inte riktigt kommit fram till varför men så är det! :)
 
Tar hellre O lindar på gamla hedliga viset.
Dom där ser jöh nästan ut som transportskydd Elr liknande :crazy: Mn smidigt om man inte kan/hinner själv Elr det inte är en själv som läpper ut hästen.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: LadySara
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 015
Hästvård Hej, skulle behöva köpa nya benpaddar och lindor. Vad ska man köpa? Tips på ngt prisvärt?Ska inte användas vid ridning utan mer som...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Fiorano
·
Utrustning Finns det några ridstrumpor som håller? De jag brukar köpa går sönder efter ett halvår. Har köpt på GG och Hööks. Equipage tror jag det...
2
Svar
25
· Visningar
1 477
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp